Dansk / Svensk Yacht Import

Salg og formidling af både fra 25 fod og op med diesel.

  • Forside
  • Både til salg
    • Danmark / Sverige
    • Andre EU lande
  • Turforslag
    • The most beautiful waterway in Scandinavia and best beautiful scenery in Europe. Telemarks Canal Norway.
    • Turforslag Den Svenske Skærgård Vestsverige
    • Dalslands Kanal, Lennartfors
    • Dalslands Kanal Bengtsfors Sluse 19 &20
    • Säfle to Arvika, Vikingaleden
    • Dalsland Canal, Sweden
    • Dalslands Canal 2022 in a 56 feet big motorboat.
  • Service
    • Polering & Klargøring
    • Nyt indtræk
    • Båd Forsikring
    • Presseomtale
  • Køb af båd
  • Sælg deres båd

Sealine T47

SOLGT

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
« ‹ af 4 › »

Zoom ud for at gøre billede større.

Model: Sealine T47
Pris: Kr. 1.695.000
Årgang: 2001
Beliggenhed: Sjælland
Motor: 2 x 480 hk diesel.
Mål: L: 14,26 m B: 4,32 m D: 1,16 m
Vægt: 12790 kg.
Tankkapacitet: 1952 liter diesel. 588 liter vand.
Sovepladser: 4+crew
Motortimer: 1090

Additional Features:

Sealine T47

Denne Sealine T47 er i meget fin stand.

MOTOR:
Sæt af de meget populære og stærke Volvo Penta TAMD 74 EDC 2×480 hk diesel, med elektronisk gas/gear, 1019 sejltimer.

NAVIGATION:
Salon:
GPSMAP 922 Plus fra 2021
ST6000 Autopilot (combi instrument med fartmåler samt ekkolod)– Linket via SEATalk og NMEA 2000. VHF radio
Flybridge:
2021 – GPSMAP 1222 Touch, fra 2001
ST6000 Autopilot linket via SEATalk og NMEA 2000, Vhf radio
Både Flybridge og Salon er klargjort med ladere og holdere til IPad  som er installeret med Navionic

ELEKTRISK UDSTYR:
Landstrøm med automatisk 3 kanals batterilader (galvanisk adskilt)
Fjernbetjening af hovedmotorer samt bov og agter truster – (som Yacht Control), El trimflaps
Batterier:
2 stk. Bosch 170 amp til bagbord motor
2 stk. Bosch 170 amp til styrbord motor/forbrug
2 stk. Optima Redtop til sterntruster/forbrug
2 stk. Optima Redtop til bovtruster/forbrug
1 stk. Bosch 230 amp. til forbrug. 2 x 4000w inverter der kan drive alle 230v stikkontakterne
Alle kredse kan kobles sammen, via kontakt på kontrolpanelet
Elektrisk ankerspil
Elektrisk tømning af holdingtank

Videoudstyr:
Infrarødt Kamera på targabøjle – bak, overvågning og tyveri
Infrarødt Kamera på agterdæk – bak, overvågning og tyveri
2 stk. infrarødt kamera i motorrum, overvågning via IPad, med alarm ved røg eller ild
Røg/ild/gas Alarm i motorrum
Alle kamera kan tilgås remote – så man kan sidder hjemme og holde øje

Varme:
2 stk. 8 KW. Diesel oliefyr, med fjernbetjening, via mobil
Ekstra 10 KW. varmeapparat der er tilsluttet styrbord motor, giver dejlig varme i hele båden under sejlads.
5 KW. Elvarme til kabiner

TV/STEREO:
Nyt MSI 24” TV i Salon, som kan gemmes væk i skab
TV i midtkabine
Stereoanlæg i salon og på flybridge

PANTRY:
Køleskab med frys
Indbygget kombi ovn
keramiske kogeplader
Emhætte
Indbygget køleskab
Nyt ekstra køleskab i salon
Køleskab på flybridge og agterdæk (5 køleskabe i alt)
Opvaskemaskine
Separat fryser / køl under seng 220v/12V

EKSTRA:
Ny heldækkende kaleche til agterdæk 2022
Nyt 2022 cover til hele flybridge
Ny 2022  Bimini top til flybridge
Nye 2021 hynder til agterdæk
Nye 2021 hynder og styrestole til flybridge
Nye 2022 speciel lavede borde med speciel lavede bordkonsoller i rustfri til agterdæk samt flybridge
Fjernbetjent hydraulisk landgangsbro
Vaskemaskine i Mandskabskabine
Central støvsuger
El Gril og håndvask på agterdæk
El Gril og håndvask på agterdæk
Bruser med varmt vand på agterdæk

INDRETNING:
Agterdæk med direkte udgang til stor badeplatform. Fra agterdæk nem opgang til den store flybridge via integreret trappe. Stor solplads som kan laves til siddepladser med bord og dobbelt styrestol.
Salon med u-sofa (som kan slås ud til soveplads) skabsplads, dobbelt styreplads, samt køkken. Nem nedgang til forkahyt med dobbeltseng som har eget toilet med separat bad, sidekabine med stor dobbeltseng som har eget toilet med separat bad.
Fra agterdæk kan man ligeledes få adgang til et lille ”værksted” med værkstedsbord og plads til diverse værktøj og teknik og lille mandskabsrum med soveplads, toilet, håndvask og vaskemaskine.

STAND:
Båden er i meget find stand med rigtig mange opdateringer og nye ting. Alt glasfiber er gennemgået og rep. hvis der har været konstateret ridser. Alle fuger er gennemgået og fuget på ny. Der er ofret rigtig mange penge på denne båd i 2021 samt 2022. Båden er dybdepoleret og står MEGET flot og blank.

STORT SERVICE Forår 2022:
Olieskift: 2x 24 liter Pay-Back Supreme 7000. 4 stk. oliefilter. 4 stk. dieselfilter. 2 stk. forfiltre til dieselolie. Nye remme. Ventiljustering, gennemskylning af varmeveksler. Impeller udskiftet. (Kun originale Volvo dele brugt) Maskinerne kører 100% perfekt

Ovenstående oplysninger forventes at være korrekte, men kan ikke garanteres.

© Foto af Jan Wulff Møller
Alle fotos er beskyttet af loven om ophavsret og må kun benyttes efter skriftlig tilladelse.

Køb og salg af båd

Bådmægler Jan Wulff Møller

KØB AF BÅD FRA IND OG UDLAND
Med min sejlererfaring gennem hele livet, mit juridiske kendskab samt erfaring med bådsalg i over 30 år i ind og udland, vil jeg gerne tilfredsstille både køber og sælger.
Jeg er ikke bare sælgers mand, jeg er købers og sælgers mand, også efter en afsluttet bådhandel, hvis et problem skulle opstå.
Jeg bestræber mig ikke kun på at sælge jer en båd, men også sikre mig, at i vælger den rigtige.
Køb af båd
Ved køb af båd gennem Dansk Yacht Import vil jeg på bedst mulige måde sikre jer, at i får en sikker handel, at de korrekte dokumenter er tilstede, at prøvesejlads er forløbet korrekt, og overtagelsen sker på de aftalte vilkår ifølge købsaftalen.
Der er i dag større og større krav til korrekt dokumentation på både. Flere regler gør sig gældende som mange mennesker ikke er klar over, og man kan derfor komme ganske galt afsted ved ikke at have den korrekte dokumentation når man handler båd.
Eksempelvis ser jeg flere og flere tilfælde, hvor køber, sælger og sågar andre mæglere ikke er klar over, hvad der skal følge med af dokumentation når man handler båd.
CE Mærkning
En af tingene er CE mærkningen. Alle både, der er kommet ind i EU efter 6 måned 1998 skal være CE godkendt, og alle både der er kommet ind i EU efter 6 måned 2006 også skal have CE dokumentation på motorerne. Dette betyder igen efter min erfaring, at både uden CE godkendelse taget ind i EU efter 2006, kun kan CE godkendes, hvis der bliver monteret nye motorer i båden.
EU Lovgivningen siger, at det er ulovligt samt strafbart at bruge, annoncere eller sælge en lystbåd med manglende CE godkendelse, men igen er det ikke helt klart hvordan denne lovgivning skal tolkes.
Jeg har kørt en sag, som har resulteret i en skrivelse fra Sikkerhedsstyrelsen og Søfartsstyrelsen, hvor de konkluderer, at CE mærkningen kun hviler på den person eller virksomhed, som har importeret båden.
Ovenstående afstedkommer jo en del forvirring, og gør i øvrigt også Søfartsstyrelses egen hjemmesides beskrivelse af CE mærkning noget forvirrende.
Så har du en båd der mangler CE godkendelse, eller har brug for hjælp til at få afklaret CE spørgsmålet ved en handel fra udlandet, har jeg erfaring omkring dette og går gerne ind i en sag som rådgiver.
Af registrering
En anden vigtig ting ved en handel med både fra udlandet er af registrering fra det pågældende land.
Hvis båden er over 15 meter eller over 20BT kan den registreres i det Danske skibsregister. Det er nødvendigt hvis der skal optages lån i båden. Måske skal i ikke have optaget lån, men det bliver måske nødvendigt den dag i skal sælge båden, da den nye køber kan have brug for det. Og er båden ikke afregistreret korrekt, kan det ikke lade sig gøre at belåne båden, da panthaver ikke kan få lyst sit pant.
For at få båden registreret kræves der mange dokumenter med mindre båden kommer direkte fra et andet lands register hvor den skal være afmeldt korrekt. De forskellige lande har forskellige dokumenter, og det kan derfor være vanskeligt at vide hvilke dokumenter der er korrekte, hvis man ikke har erfarenhed i dette.
Hvis båden er under 15 meter og under 20BT kan den ikke registreres i det Danske Skibsregister, men derimod i Personbogen. Problemet med Personbogen er bare, at de ikke samarbejder med udenlandske registre, og derfor er der ingen sikkerhed for restgæld hvis båden kommer fra udlandet. Det betyder, at selvom båden bliver registreret i Personbogen, kan der stadig være gæld i båden fra det land hvor den er købt. Derfor er det ekstra vigtigt, at der undersøges grundigt i det pågældende land hvor båden kommer fra, og at al gæld er slettet inden man handler båden.
Bemærk, at en gæld i et lystfartøj følger lystfartøjet, så er der købt et lystfartøj med gæld, kommer du som køber til at hæfte for dette. Så kan køber jo bagefter gøre sit krav gældende over for sælger, men dette kan jo blive vaskeligt at gennemføre over for en udenlands sælger, eller hvis denne ikke ejer noget af værdi.
Moms af Lystfartøj
Mange spørger om der er betalt moms af båden. Dette er virkelig noget der er kommet frem på de sociale medier fra personer der ikke har egentligt kendskab til det.
Det er sådan, at før i tiden var det ikke interessant at spørge ind til moms hvis båden var privatejet. Nogle gange blev det påført en købsaftale, og andre gange ikke. Man gik ud fra, at når en båd var i et EU land som privat ejet, så var der også betalt moms, og derfor er der mange bådejere, der ikke har dokumentation på dette.
Den egentlige lovgivning siger, at bevis for betalt moms er enten den originale købsaftale fra forhandler til første ejer, eller en dissideret kvittering for indbetalt moms i et EU land.
I Danmark siger den Danske Told og Skat til mig, at hvis båden har været en vis årrække i Danmark, formoder de at der er betalt moms. Denne holdning har de og er nødt til at have, da der er masser af både med betalt moms, som ikke kan bevise det. Eksempelvis kan en båd være solgt af et selskab, hvor selskabet ved et videresalg har indbetalt momsen, og derfor figurerer der ikke en moms kvittering, da beviset for indbetaling af moms ligger i selskabets interne regnskab.
Og så kan en bådforhandler eller et bådværft jo heller ikke sælge en ny båd til en privat person uden at svare moms.
Der er ingen hjemmel i EU lovgivningen, som påviser, at myndigheder i EU kan forlange bevis for betalt moms af et lystfartøj.
Hverken de Danske momsregler eller EU`s fælles momsregler indeholder regler om, at der skal fremlægges særlige erklæringer eller lignende som dokumentation for, at der er betalt moms af et lystfartøj, men det er en rigtig god ide at kunne bevise sit ejerskab af båden.
Dermed ikke sagt, at man skal være ligeglad med moms, for båden kan jo være solgt af et selskab i udlandet, hvor selskabet ikke har opgjort dette salg, men dette er igen noget vi kan rådgive om.
Der er en del bådblade med mere der har taget emnet om moms op. Et par stykker kan læses her:
Bådmagasinet om EU momsregler for fritidsbåde
Skatteministeriet udtalelse vedr. moms af fritidsfartøjer
Minbaad.dk artikel om moms fritidsfartøjer
Ovenstående er nogle af de ting der gør det vigtigt at have styr på bådens dokumentation, og det er selvfølgelig en af de ting, som jeg kan sikre jer ved køb af båd, eller hjælper sælger med, således at sælger samt køber ikke kommer galt afsted ved en handel.
Salg af båd læs mere her
Hvis i har nogen spørgsmål til ovenstående, er i yderst velkommen til at kontakte mig.
Venligst
Jan Wulff Møller
Dansk Yacht Import

Dansk Yacht Import

VORES TELEFON ER ÅBEN
Mandag – Søndag
kl. 09:00 – 20:00
Mail: sales@yachting.dk
Telefon +45 2225 1100
Cvr: 25348230
Lyngbyhovedgade 39, 2800 Lyngby
administration & postadr.
c/o Jan Wulff Møller
kalvehavevej 29, 3250 Gilleleje
Ved fremvisning af båd kontakt telefonisk, da bådene ligger i forskellige havne.

  • Email
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Forside
  • Både til salg
    • Danmark / Sverige
    • Andre EU lande
  • Turforslag
    • The most beautiful waterway in Scandinavia and best beautiful scenery in Europe. Telemarks Canal Norway.
    • Turforslag Den Svenske Skærgård Vestsverige
    • Dalslands Kanal, Lennartfors
    • Dalslands Kanal Bengtsfors Sluse 19 &20
    • Säfle to Arvika, Vikingaleden
    • Dalsland Canal, Sweden
    • Dalslands Canal 2022 in a 56 feet big motorboat.
  • Service
    • Polering & Klargøring
    • Nyt indtræk
    • Båd Forsikring
    • Presseomtale
  • Køb af båd
  • Sælg deres båd
Copyright Dansk Yacht Import