Dansk / Svensk Yacht Import

Salg og formidling af både fra 25 fod og op med diesel.

  • Forside
  • Både til salg
    • Danmark / Sverige
    • Andre EU lande
  • Turforslag
    • The most beautiful waterway in Scandinavia and best beautiful scenery in Europe. Telemarks Canal Norway.
    • Turforslag Den Svenske Skærgård Vestsverige
    • Dalslands Kanal, Lennartfors
    • Dalslands Kanal Bengtsfors Sluse 19 &20
    • Säfle to Arvika, Vikingaleden
    • Dalsland Canal, Sweden
      • Dalslands Canal 2022 in a 56 feet big motorboat.
  • Service
    • Nyt design, renovering og ombygning
    • Bådudlejning
    • Boatcontroller
    • Presseomtale
  • Køb af båd
  • Sælg din båd

Sealine T47

SOLGT

16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
« ‹ of 4 › »

Zoom ud for at gøre billede større.

Model: Sealine T47
Pris: Kr. 1.695.000
Årgang: 2001
Beliggenhed: Sjælland
Motor: 2 x 480 hk diesel.
Mål: L: 14,26 m B: 4,32 m D: 1,16 m
Vægt: 12790 kg.
Tankkapacitet: 1952 liter diesel. 588 liter vand.
Sovepladser: 4+crew
Motortimer: 1090

Additional Features:

Sealine T47

Denne Sealine T47 er i meget fin stand.

MOTOR:
Sæt af de meget populære og stærke Volvo Penta TAMD 74 EDC 2×480 hk diesel, med elektronisk gas/gear, 1019 sejltimer.

NAVIGATION:
Salon:
GPSMAP 922 Plus fra 2021
ST6000 Autopilot (combi instrument med fartmåler samt ekkolod)– Linket via SEATalk og NMEA 2000. VHF radio
Flybridge:
2021 – GPSMAP 1222 Touch, fra 2001
ST6000 Autopilot linket via SEATalk og NMEA 2000, Vhf radio
Både Flybridge og Salon er klargjort med ladere og holdere til IPad  som er installeret med Navionic

ELEKTRISK UDSTYR:
Landstrøm med automatisk 3 kanals batterilader (galvanisk adskilt)
Fjernbetjening af hovedmotorer samt bov og agter truster – (som Yacht Control), El trimflaps
Batterier:
2 stk. Bosch 170 amp til bagbord motor
2 stk. Bosch 170 amp til styrbord motor/forbrug
2 stk. Optima Redtop til sterntruster/forbrug
2 stk. Optima Redtop til bovtruster/forbrug
1 stk. Bosch 230 amp. til forbrug. 2 x 4000w inverter der kan drive alle 230v stikkontakterne
Alle kredse kan kobles sammen, via kontakt på kontrolpanelet
Elektrisk ankerspil
Elektrisk tømning af holdingtank

Videoudstyr:
Infrarødt Kamera på targabøjle – bak, overvågning og tyveri
Infrarødt Kamera på agterdæk – bak, overvågning og tyveri
2 stk. infrarødt kamera i motorrum, overvågning via IPad, med alarm ved røg eller ild
Røg/ild/gas Alarm i motorrum
Alle kamera kan tilgås remote – så man kan sidder hjemme og holde øje

Varme:
2 stk. 8 KW. Diesel oliefyr, med fjernbetjening, via mobil
Ekstra 10 KW. varmeapparat der er tilsluttet styrbord motor, giver dejlig varme i hele båden under sejlads.
5 KW. Elvarme til kabiner

TV/STEREO:
Nyt MSI 24” TV i Salon, som kan gemmes væk i skab
TV i midtkabine
Stereoanlæg i salon og på flybridge

PANTRY:
Køleskab med frys
Indbygget kombi ovn
keramiske kogeplader
Emhætte
Indbygget køleskab
Nyt ekstra køleskab i salon
Køleskab på flybridge og agterdæk (5 køleskabe i alt)
Opvaskemaskine
Separat fryser / køl under seng 220v/12V

EKSTRA:
Ny heldækkende kaleche til agterdæk 2022
Nyt 2022 cover til hele flybridge
Ny 2022  Bimini top til flybridge
Nye 2021 hynder til agterdæk
Nye 2021 hynder og styrestole til flybridge
Nye 2022 speciel lavede borde med speciel lavede bordkonsoller i rustfri til agterdæk samt flybridge
Fjernbetjent hydraulisk landgangsbro
Vaskemaskine i Mandskabskabine
Central støvsuger
El Gril og håndvask på agterdæk
El Gril og håndvask på agterdæk
Bruser med varmt vand på agterdæk

INDRETNING:
Agterdæk med direkte udgang til stor badeplatform. Fra agterdæk nem opgang til den store flybridge via integreret trappe. Stor solplads som kan laves til siddepladser med bord og dobbelt styrestol.
Salon med u-sofa (som kan slås ud til soveplads) skabsplads, dobbelt styreplads, samt køkken. Nem nedgang til forkahyt med dobbeltseng som har eget toilet med separat bad, sidekabine med stor dobbeltseng som har eget toilet med separat bad.
Fra agterdæk kan man ligeledes få adgang til et lille ”værksted” med værkstedsbord og plads til diverse værktøj og teknik og lille mandskabsrum med soveplads, toilet, håndvask og vaskemaskine.

STAND:
Båden er i meget find stand med rigtig mange opdateringer og nye ting. Alt glasfiber er gennemgået og rep. hvis der har været konstateret ridser. Alle fuger er gennemgået og fuget på ny. Der er ofret rigtig mange penge på denne båd i 2021 samt 2022. Båden er dybdepoleret og står MEGET flot og blank.

STORT SERVICE Forår 2022:
Olieskift: 2x 24 liter Pay-Back Supreme 7000. 4 stk. oliefilter. 4 stk. dieselfilter. 2 stk. forfiltre til dieselolie. Nye remme. Ventiljustering, gennemskylning af varmeveksler. Impeller udskiftet. (Kun originale Volvo dele brugt) Maskinerne kører 100% perfekt

Ovenstående oplysninger forventes at være korrekte, men kan ikke garanteres.

© Foto af Jan Wulff Møller
Alle fotos er beskyttet af loven om ophavsret og må kun benyttes efter skriftlig tilladelse.

Køb og salg af båd


Skal din båd sælges?
Tryghed og erfaring –
med
Jan Wulff Møller
som din bådmægler.

Køb og salg af båd

Salg af båd læs mere her

Med en livslang passion for sejlads, solid juridisk indsigt og mere end 34 års erfaring med bådsalg både i Danmark og udlandet, tilbyder jeg professionel rådgivning og tryghed i hele processen.

Jeg repræsenterer ikke kun sælger – jeg er både købers og sælgers mand. Mit mål er at sikre en gennemsigtig handel, hvor begge parter er tilfredse, og hvor jeg fortsat står til rådighed, hvis der skulle opstå udfordringer efter handlen.

For mig handler bådhandel ikke blot om at gennemføre et salg. Det handler om at sikre, at du som køber vælger den rigtige båd, og at både køber og sælger får en sikker og problemfri oplevelse.

Køb af båd

Når du køber en båd gennem Dansk Yacht Import, sikrer jeg, at hele processen forløber trygt og professionelt. Jeg sørger for, at alle nødvendige dokumenter er på plads, at prøvesejladsen udføres korrekt, og at overtagelsen sker præcis efter de vilkår, der er fastlagt i købsaftalen.

Kravene til dokumentation ved bådhandler er blevet stadig mere omfattende. Mange er ikke klar over de regler, der gælder – og manglende eller forkert dokumentation kan få alvorlige konsekvenser. Jeg oplever ofte, at både købere, sælgere og endda andre mæglere ikke kender de fulde krav til, hvilke papirer der skal følge med en båd.

Med min erfaring sikrer jeg, at du undgår faldgruberne og kan gennemføre din bådhandel med fuld tryghed.

CE-mærkning af både

Et af de vigtige områder ved køb og salg af både er CE-mærkningen.

  • Alle både, der er importeret til EU efter juni 1998, skal være CE-godkendt.

  • Efter juni 2006 skal også bådens motor(er) have CE-dokumentation.

I praksis betyder det, at både uden CE-godkendelse, som er importeret efter 2006, ofte kun kan godkendes, hvis der monteres nye motorer.

Ifølge EU-lovgivningen er det ulovligt – og strafbart – at bruge, annoncere eller sælge en lystbåd uden korrekt CE-godkendelse. Alligevel hersker der stor forvirring om, hvordan reglerne skal tolkes. Jeg har selv ført sager, der har resulteret i udtalelser fra både Sikkerhedsstyrelsen og Søfartsstyrelsen, hvor det blev præciseret, at ansvaret for CE-mærkningen alene ligger hos den person eller virksomhed, der har importeret båden.

Denne usikkerhed skaber ofte problemer – selv myndighedernes egne beskrivelser kan virke uklare.
Søfartsstyrelsen svar vedr. manglende CE-mærkning på lystfartøj

Har du en båd uden CE-godkendelse, eller står du overfor at købe en båd i udlandet, hvor spørgsmålet om CE-mærkning er uafklaret, kan jeg hjælpe med professionel rådgivning og finde den rette løsning.

Registrering af både fra udlandet

Ved køb af en båd fra udlandet er korrekt registrering en af de mest afgørende faktorer.

  • Både over 15 meter eller over 20 BT kan registreres i det Danske Skibsregister. Dette er nødvendigt, hvis der skal optages lån i båden. Selv hvis du ikke selv skal låne, kan det blive aktuelt ved et senere salg, hvor en køber kan have behov for finansiering. Hvis båden ikke er korrekt afregistreret i udlandet, kan den ikke belånes, da panthaver ikke kan få lyst sit pant.

  • Både under 15 meter og under 20 BT kan ikke registreres i Skibsregistret, men i stedet i Personbogen. Her opstår en udfordring: Personbogen samarbejder ikke med udenlandske registre, og derfor er der ingen sikkerhed for, at båden er fri for gæld i oprindelseslandet. Selv ved registrering i Personbogen kan båden altså stadig være behæftet med gæld fra udlandet.

Det er vigtigt at være opmærksom på, at gæld følger båden – ikke ejeren. Hvis du køber en båd med uafklaret gæld, overtager du ansvaret. Muligheden for at rette krav mod sælger er ofte vanskelig, især hvis der er tale om en udenlandsk sælger eller et selskab uden væsentlige midler.

Jeg hjælper med at sikre, at alle registreringsforhold og dokumenter er i orden, så du undgår ubehagelige overraskelser og kan handle med fuld tryghed.

Moms på lystfartøjer

Spørgsmålet om betalt moms på både skaber ofte forvirring – ikke mindst på sociale medier, hvor der florerer mange misforståelser.

Tidligere var moms sjældent et tema ved privatejede både. Man gik ganske enkelt ud fra, at hvis en båd befandt sig i et EU-land som privat ejet, så var momsen også betalt. Derfor har mange bådejere i dag ikke dokumentation for dette.

Ifølge lovgivningen er det egentlige bevis for betalt moms enten:

  • den originale købsaftale fra forhandler til første ejer, eller

  • en kvittering for indbetalt moms i et EU-land.

I praksis forholder det sig dog anderledes:

  • Dansk Told og Skat anerkender, at hvis en båd har været i Danmark i en årrække, formodes momsen at være betalt. Dette er nødvendigt, da mange både med moms faktisk betalt ikke kan fremvise dokumentation.

  • Når en båd sælges af et selskab, kan momsen være indbetalt ved videresalg, men dokumentationen ligger da i selskabets interne regnskaber – ikke som en særskilt kvittering.

  • Nye både solgt af værfter eller forhandlere til private kan heller ikke handles uden moms.

Der findes ingen bestemmelser i hverken de danske momsregler eller EU’s fælles momsregler, der kræver, at bådejere skal kunne fremvise en særlig erklæring som bevis for betalt moms. Det er dog altid en fordel at kunne dokumentere sit ejerskab og – hvis muligt – momsforholdene.

Selvom moms ofte kan virke som en formalitet, bør den aldrig ignoreres. Ved sejlads i sydeuropæiske farvande ser vi desværre eksempler på, at de lokale myndigheder ikke altid håndhæver EU’s momsregler konsekvent. Og en båd kan eksempelvis være solgt af et udenlandsk selskab, som ikke har afregnet momsen korrekt. Derfor er det afgørende at være påpasselig – og her kan jeg tilbyde kompetent rådgivning, så du undgår ubehagelige overraskelser og sikrer dig en tryg handel.

Bådmagasinet om EU momsregler for fritidsbåde
Skatteministeriet udtalelse vedr. moms af fritidsfartøjer
Minbaad.dk artikel om moms fritidsfartøjer

Vigtigheden af korrekt dokumentation

Som både køber og sælger er det afgørende at have fuldstændig styr på bådens dokumentation. Mangler eller fejl kan føre til store problemer – både under og efter handlen.

Jeg sikrer, at alle nødvendige papirer er på plads, og at både køber og sælger kan gennemføre handlen trygt og uden risiko for ubehagelige overraskelser. Min opgave er at skabe gennemsigtighed og tryghed, så begge parter står stærkt – både under selve bådhandlen og efterfølgende.

Salg af båd læs mere her

Kontakt mig

Har du spørgsmål eller brug for rådgivning i forbindelse med køb eller salg af båd – i Danmark eller udlandet – er du altid velkommen til at kontakte mig for en uforpligtende samtale.

Med venlig hilsen
Jan Wulff Møller
Dansk Yacht Import

Dansk Yacht Import

VORES TELEFON ER ÅBEN
Mandag – Søndag
kl. 09:00 – 20:00
Mail: sales@yachting.dk
Telefon +45 2225 1100
Cvr: 25348230
Lyngbyhovedgade 39, 2800 Lyngby
administration & postadr.
c/o Jan Wulff Møller
kalvehavevej 29, 3250 Gilleleje
Ved fremvisning af båd kontakt telefonisk, da bådene ligger i forskellige havne.

  • Email
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Forside
  • Både til salg
    • Danmark / Sverige
    • Andre EU lande
  • Turforslag
    • The most beautiful waterway in Scandinavia and best beautiful scenery in Europe. Telemarks Canal Norway.
    • Turforslag Den Svenske Skærgård Vestsverige
    • Dalslands Kanal, Lennartfors
    • Dalslands Kanal Bengtsfors Sluse 19 &20
    • Säfle to Arvika, Vikingaleden
    • Dalsland Canal, Sweden
      • Dalslands Canal 2022 in a 56 feet big motorboat.
  • Service
    • Nyt design, renovering og ombygning
    • Bådudlejning
    • Boatcontroller
    • Presseomtale
  • Køb af båd
  • Sælg din båd
Copyright Dansk Yacht Import
Vi anvender cookies for at sikre at vi giver dig den bedst mulige oplevelse af vores website. Hvis du fortsætter med at bruge dette site vil vi antage at du er indforstået med det.