Dansk / Svensk Yacht Import

Salg af både fra 25 fod og op med diesel.

  • Forside
  • Både til salg
    • Danmark / Sverige
    • Andre EU lande
  • Turforslag
    • The most beautiful waterway in Scandinavia and best beautiful scenery in Europe. Telemarks Canal Norway.
    • Turforslag Den Svenske Skærgård Vestsverige
    • Dalslands Kanal, Lennartfors
    • Dalslands Kanal Bengtsfors Sluse 19 &20
    • Säfle to Arvika, Vikingaleden
    • Dalsland Canal, Sweden
  • Service
    • Polering & Klargøring
    • Nyt indtræk
    • Båd Forsikring
    • Presseomtale
  • Køb af båd
    • Køb af båd
    • Køb af båd fra udlandet samt Båd Finansiering
  • Sælg deres båd

Sealine T47

SOLGT

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
« ‹ af 2 › »
Model: Sealine T47
Pris: Kr. 1.548.000 v/kurs 8.60 Pund 179.950
Årgang: 2005
Beliggenhed: belfast, Ireland
Motor: 2x500 hk diesel
Mål: L: 14.26 m B: 4.32 m D: 1.16 m.
Vægt: 12790 kg.
Tankkapacitet: 1952 liter diesel. 588 liter vand.
Sovepladser: 6+crew
Motortimer: 650

Additional Features:

Hull colours:
White
Year:
2005
Engine(s):
2 x 500 HP Diesel Volvo D9
Engine Hours:
650
Max Speed:
32 knots
Length:
14.26 m / 46′ 9″
Beam:
4.32 m / 14′ 2″
Draft:
1.16 m / 3′ 10″
Weight:
12,790 Kg / 12.8 tons
Fuel:
1952 litres / 429 gallons
Water:
588 litres / 129 gallons
Berths:
6
Cabins:
3 plus crew
Price:
£179,950 Inc Tax
Lying:
Belfast, Northern Ireland
Extras
Kohler 9 kW generator
Air conditioning
Heating
Hydraulic passerelle
Teak cockpit
Radar
Pilot
New Raymarine GPS plotter to flybridge
New satellite TV
Holding tank
Bow thruster
Bimini
Washing machine
Standard Specification*
Cockpit & Bathing Platform
Access to side decks via teak laid steps
Bathing platform teak laid with built in storage locker
Canopy
Crew cabin hatch
Deck lights, low level
Door to saloon, curved and sliding in toughened glass
Ensign socket and staff
Handrails in stainless steel
Lazarette access leading to engine room
Lighting, overhead
Sealine concealed canopy storage system
Seating area large ‘L’ shaped
Stairway to flybridge, moulded with teak treads
Stern docking lights
Swimming ladder
Teak laid and self-draining
Transom door, port
Transom shower with hot and cold water
Wetbar with BBQ, sink and cupboard
Electrical
AC system, 220V with shore support system
Aft docking lights
Air horns
Batteries – domestic and starboard engine 2 x 165 Ah
Batteries – port engine 1 x 165 Ah and 1 x 100 Ah with battery link switch
Battery charger, 45 amp
Bow thruster, dual station 7 hp with 1 x 165 Ah batteries
Calorifier with immersion heater
DC system, 12V
Freshwater pump
Remote control spotlight
Trim tabs with indicator at both helms
Water gauge
Windscreen wipers, (2), with screen wash
Galley
Ceramic stove, (2) burner
Counter tops in Corian ®
Extractor fan
Fridge
Floor in teak and holly
Lighting, overhead
Microwave, combination oven with grill
Port hole, opening
Sink, 70/30 with mixer tap and Corian ® lids
Socket 220V
Storage cupboards
Storage under floor with two modular drawers (2 cabin only)
Engine Room
Access hatch to engine room from cockpit and saloon
Bilge pumps, automatic and manual
Engine room sound proofing
Engine room fans
Engine room and lazarette lights
Fuel filters for engines and generator
Fuel tanks in stainless steel
Fire extinguisher system, automatic, in engine room
Generator, 6.5 KW battery linked to stbd engine bank
Steering, hydraulic
Water tanks in stainless steel
Deck
Anchor, 20 kg Delta with 40 m of chain
Anchor locker, self-draining with fender storage
Bow fairlead
Cleats, (8)
Deck, moulded non-slip
Fendering strip in stainless steel
Foredeck fresh water wash down
Foredeck hatch, opening
Navigation lights, full set
Pulpit and rails in stainless steel
Sealine concealed anchor stowage system
Windlass, reversible electric
Windscreen and side windows in toughened glass with stainless steel frame
*Standard specification can vary between model numbers

Køb og salg af båd

Bådmægler Jan Wulff Møller

Med min sejlererfaring gennem hele livet, mit juridiske kendskab samt erfaring med bådsalg i over 30 år i ind og udland, vil jeg gerne tilfredsstille både køber og sælger.
Jeg er ikke bare sælgers mand, jeg er købers og sælgers mand, også efter en afsluttet bådhandel, hvis et problem skulle opstå.
Jeg bestræber mig ikke kun på at sælge jer en båd, men også sikre mig, at i vælger den rigtige.

Køb af båd:
Ved køb af båd gennem Dansk Yacht Import vil jeg på bedst mulige måde sikre jer, at i får en sikker handel, at de korrekte dokumenter er tilstede, at prøvesejllads er forløbet korrekt, og overtagelsen sker på de aftalte vilkår ifølge købsaftalen.
Der er i dag større og større krav til korrekt dokumentation på både. Flere regler gør sig gældende som mange mennesker ikke er klar over, og man kan derfor komme ganske galt afsted ved ikke at have den korrekte dokumentation når man handler båd.
Eksempelvis ser jeg flere og flere tilfælde, hvor køber, sælger og sågar andre mæglere ikke er klar over, hvad der skal følge med af dokumentation når man handler båd.
Eksempelvis er CE mærkningen en af de ting der er vigtig. Lovgivningen siger, at det er ulovligt samt strafbart at bruge, annoncere eller sælge en lystbåd med manglende CE godkendelse. Det betyder, at alle både der er kommet ind i EU efter 6 måned 1998 skal være CE godkendt, og alle både der er kommet ind i EU efter 6 måned 2006 også skal have CE dokumentation på motorerne. Dette betyder igen efter vores erfaring, at både uden CE godkendelse taget ind i EU efter 2006, kun kan CE godkendes hvis der bliver monteret nye motorer i båden.
Blot et enkelt eksempel på hvor vigtigt det er at have styr på bådens dokumentation.
Og det er selvfølgelig en af de ting vi sikrer jer ved køb af båd eller hjælper sælger med, således at sælger samt køber ikke kommer galt afsted ved en handel.

Info om hvad man må sejle med speedbådskørekort ovs:
Når jeg lægger en båd på hjemmesiden opgiver jeg de længdemål som fabrikken opgiver. Disse mål er ikke retvisende med hensyn til hvad man må sejle med eksempel et speedbådskørekort her i Danmark.
Med et speedbådskørekort eller dulighedsbevis må man sejle motorbåd op til 15 meter. Det korrekte mål i den henseende kan fås ved at lade en autoriseret opmåler udfærdige et målerbrev.
På dette målerbrev er der 2 sider. På side 1 er der opgivet et længdemål (L1) med store tal. Det er ikke det mål der tilkendegiver hvad man skal bruge af bevis for at sejle båden, men derimod det opgivne længde overalt (Overall Lenght) på side 2 som er gældende.
Bemærk, at det er kun, og kun en autoriseret af Søfartsstyrelsen opmåler, der kan udfærdige et målerbrev, ingen andre har bemyndigelse til at vurdere, hvad længde en båd har.
Både over 15 meter kræver Yachtskipperuddannelsen af 3. grad.
Jeg blander mig på ingen måde i hvad folk har af beviser til at sejle deres både, dette er helt deres egen sag.

Salg af båd:
Ønsker i at sælge, kommer jeg uforpligtende ud og vurderer jeres båd.
Ved salg gennem Dansk Yacht Import vil der blive udarbejdet salgs opstilling, fotoarbejde samt annoncering på internettet via flere website også internationalt. Ligeledes har jeg et meget stort kendskab til mæglere i andre EU lande og samarbejder med flere af dem, som ligeledes vil få jeres båd til salg og annoncere den. Således vil jeres båd blive annonceret meget bredt i hele EU.
Bemærk også at vi har over 14500 reelle følgere på Facebook som ligeledes deler vores opslag. Dette må betegne os som værende den mest sete bådmægler i Danmark.
De foto der bliver taget vil være i meget fin kvalitet og høj opløsning, da jeg mener at det er vigtigt at få et korrekt indtryk af båden når en evt. køber sidder foran skærmen derhjemme. Ligeledes vil vi tage 360 graders billeder af de både vi får til salg.
Hvis det ønskes, kan vi tilbyde video af båden inde samt ude, og optagelse med drone.
Se eksempel her:


Hør venligst nærmere hvis dette ønskes.

Når der er lavet en anvisningsaftale, som sikrer den aftale vi laver om salg, og som beskriver hvad jeg forpligtiger mig til, begynder jeg at udfærdige salgsmateriale og annoncering. Der er ingen annonceudgifter for jer, dem betaler Dansk Yacht Import.

Ved salg vil Dansk Yacht Import udarbejde slutseddel der sikrer begge parter. Skulle der efter handlen opstå nogen form for spørgsmål eller uenighed, står jeg naturligvis til rådighed.

Både der er beliggende uden for Danmark, kræver for en sikker handel en del dokumenter, det har vi 30 års erfaring med. Vi er også behjælpelig med transport til hvor det måtte ønskes.
Ønskes forsikring samarbejder vi med Velos Insurance Service, hør venligst nærmere om et rigtigt godt tilbud på forsikring.

Hvis i har nogen spørgsmål til ovenstående, er i yderst velkommen til at kontakte mig.

Med venlig hilsen
Jan Wulff Møller

Dansk Yacht Import

VORES TELEFON ER ÅBEN
Mandag – Søndag
kl. 09:00 – 20:00
Mail: sales@yachting.dk
Telefon +45 2225 1100
Cvr: 25348230
Lyngbyhovedgade 39, 2800 Lyngby
administration & postadr.
c/o Jan Wulff Møller
kalvehavevej 29, 3250 Gilleleje
Ved fremvisning af båd kontakt telefonisk, da bådene ligger i forskellige havne.

  • Email
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Forside
  • Både til salg
    • Danmark / Sverige
    • Andre EU lande
  • Turforslag
    • The most beautiful waterway in Scandinavia and best beautiful scenery in Europe. Telemarks Canal Norway.
    • Turforslag Den Svenske Skærgård Vestsverige
    • Dalslands Kanal, Lennartfors
    • Dalslands Kanal Bengtsfors Sluse 19 &20
    • Säfle to Arvika, Vikingaleden
    • Dalsland Canal, Sweden
  • Service
    • Polering & Klargøring
    • Nyt indtræk
    • Båd Forsikring
    • Presseomtale
  • Køb af båd
    • Køb af båd
    • Køb af båd fra udlandet samt Båd Finansiering
  • Sælg deres båd
Copyright Dansk Yacht Import