Dansk / Svensk Yacht Import

Salg og formidling af både fra 25 fod og op med diesel.

  • Forside
  • Både til salg
    • Danmark / Sverige
    • Andre EU lande
  • Turforslag
    • The most beautiful waterway in Scandinavia and best beautiful scenery in Europe. Telemarks Canal Norway.
    • Turforslag Den Svenske Skærgård Vestsverige
    • Dalslands Kanal, Lennartfors
    • Dalslands Kanal Bengtsfors Sluse 19 &20
    • Säfle to Arvika, Vikingaleden
    • Dalsland Canal, Sweden
      • Dalslands Canal 2022 in a 56 feet big motorboat.
  • Service
    • Nyt design, renovering og ombygning
    • Bådudlejning
    • Boatcontroller
    • Presseomtale
  • Køb af båd
  • Sælg din båd

Skorgenes Nordic-Rover 43 Ny Demo Båd

01
02
03
????????????????????????????????????
08
09
10
????????????????????????????????????
????????????????????????????????????
12
13
14
15
16
17
« ‹ of 4 › »

Husk at se videon i 1080HD.

Model: Skorgenes Nordic-Rover 43 Demo Båd
Pris: Euro: 490.000 Ca. Kr. 3.660.000
Årgang: 2023
Beliggenhed: Norge med EU moms
Motor: 2x Yanmar 250 HK
Mål: L: 12.95 m B: 3.98 m D: 0.395 m.
Vægt: 11000 kg.
Tankkapacitet: 1200 liter diesel 400 liter vand.
Sovepladser: 6
Motortimer: Demofartøj 25 timer

Additional Features:

Skorgenes Nordic-Rover 43

En sand publikumsfavorit på alle bådmesser! Og vi ved hvorfor. Skorgenes Nordic Rover 43. Trenden i bådbranchen har længe været at genopbygge eksisterende skrog, men med Skorgenes Nordic Rover 43 går Skorgenes endnu engang sine egne veje. Her får du en helt ny båd fra køl til masttop.
Skorgenes har bygget en helt ny båd og erstattet nogle af de løsninger og det udstyr, du er vant til at se om bord, med nye, velgennemtænkte løsninger, der gør båden både lettere og mere brugervenlig. Designerne startede med denne båd fra bunden, smed alle de gamle standarder ud og turde tænke i nye baner.
Skorgenes Nordic Rover 43 har også designløsninger, der ikke ofte findes på denne type båd. For eksempel er hele kahytten blevet flyttet væk fra midten for at skabe mere plads på sidedækket.
Skorgenes Nordic Rover 43 fås med to eller tre kahytter og et eller to toiletter. Båden føles mere rummelig end de fleste i sin klasse.

Udnyt  den meget attraktive pris på dette demofartøj, og bliv overrasket over, hvor meget kvalitet du får for prisen! Brutto katalogpris inklusive ekstraudstyr for vores demofartøj: €590.000,00 inkl. moms. Nu alt inklusive: €490.000,00

MOTOR:
2x Yanmar 4LV250 250 HK diesel.

NAVIGATION:
Yanmar digitalt info instrument til begge motorer.
Raymarin fartmåler.
Raymarin ekkolod.

ELEKTRISK UDSTYR:
2000 watt 12/230 volt inverter.
Elektrisk fjernstyret søgelys.
Elektrisk ankerspil.
Elektrisk tømning af 300 liters holdingtank.
Elektrisk gear/gas håndtag.
2 stk. elektriske toiletter.
Smuk LED-belysning på agterdækket samt fordækket.
Agterdæk og fordæk oplyst af spotlights.
Spotlight over sidedæk.
Bovpropel.
Sternpropel kan monteres mod perpris Euro: 4.650.
4 kw 230 volt generator kan monteres for merpris Euro: 17.545.

RADIO & TV:
Fladskærms tv med elektrisk hejs.
Stereo med cd, DAB samt USB.

VARME:
5 kw. dieselfyr.

PANTRY:
110 liters køleskab med 10 liters frys.
60 liters ekstra køleskab under styresæde.
2 zoners elektrisk kogeplade.
Whirlpool kombi ovn.
Et tredje køleskab er også tilgængeligt i wetbar/Grill i cockpittet.

EKSTRA:
Teakdæk på badeplatform.
Teakdæk på sidedæk.
Teakdæk i hele cockpittet.
Teakdæk på fordæk.
Teakbord på agterdæk samt fordæk.
Teakdørk overalt indvendigt i båden.
bruger på agterdæk.
Demoskibet er også udstyret med et udendørskøkken med en udendørs grill. Et tredje køleskab er også tilgængeligt.
Centralstøvsugersystem.  
Smuk LED-belysning på agterdækket, fordækket og under forteltet. 

INDRETNING:
En generøs badeplatform fører til det rummelige åbne cockpit, som i dette tilfælde har et generøst siddeområde med bord, udendørs grill og ekstra køleskab.
Skydedøre i rustfrit stål fører til salonen med et rummeligt siddeområde med fremragende udsigt som er placeret på babord side. Modsat er køkkenet og styrepladsen.
Nedgang til 2 kahytter hver med eget badeværelse.
Placeret på stævnen er yderligere et siddeområde.
Ståhøjden i båden er 205 cm.

STAND:
Båden er som ny, Demobåd med kun 23 sejltimer.
Båden ligger i Norge, og prisen er med EU moms.
Vi er behjælpelige med transport til Danmark, og vi sørger selvfølgelig for, at alle retmæssige dokumenter er tilstede.
Designer: Brøl Strømsnes.
Byget: Skorgenes/Ela Fiberplast

Ovenstående oplysninger forventes at være korrekte, men kan ikke garanteres.

© Foto modtaget af samarbejdspartner.
Alle fotos er beskyttet af loven om ophavsret og må kun benyttes efter skriftlig tilladelse

Køb og salg af båd


Skal din båd sælges?
Tryghed og erfaring –
med
Jan Wulff Møller
som din bådmægler.

Køb og salg af båd

Salg af båd læs mere her

Med en livslang passion for sejlads, solid juridisk indsigt og mere end 34 års erfaring med bådsalg både i Danmark og udlandet, tilbyder jeg professionel rådgivning og tryghed i hele processen.

Jeg repræsenterer ikke kun sælger – jeg er både købers og sælgers mand. Mit mål er at sikre en gennemsigtig handel, hvor begge parter er tilfredse, og hvor jeg fortsat står til rådighed, hvis der skulle opstå udfordringer efter handlen.

For mig handler bådhandel ikke blot om at gennemføre et salg. Det handler om at sikre, at du som køber vælger den rigtige båd, og at både køber og sælger får en sikker og problemfri oplevelse.

Køb af båd

Når du køber en båd gennem Dansk Yacht Import, sikrer jeg, at hele processen forløber trygt og professionelt. Jeg sørger for, at alle nødvendige dokumenter er på plads, at prøvesejladsen udføres korrekt, og at overtagelsen sker præcis efter de vilkår, der er fastlagt i købsaftalen.

Kravene til dokumentation ved bådhandler er blevet stadig mere omfattende. Mange er ikke klar over de regler, der gælder – og manglende eller forkert dokumentation kan få alvorlige konsekvenser. Jeg oplever ofte, at både købere, sælgere og endda andre mæglere ikke kender de fulde krav til, hvilke papirer der skal følge med en båd.

Med min erfaring sikrer jeg, at du undgår faldgruberne og kan gennemføre din bådhandel med fuld tryghed.

CE-mærkning af både

Et af de vigtige områder ved køb og salg af både er CE-mærkningen.

  • Alle både, der er importeret til EU efter juni 1998, skal være CE-godkendt.

  • Efter juni 2006 skal også bådens motor(er) have CE-dokumentation.

I praksis betyder det, at både uden CE-godkendelse, som er importeret efter 2006, ofte kun kan godkendes, hvis der monteres nye motorer.

Ifølge EU-lovgivningen er det ulovligt – og strafbart – at bruge, annoncere eller sælge en lystbåd uden korrekt CE-godkendelse. Alligevel hersker der stor forvirring om, hvordan reglerne skal tolkes. Jeg har selv ført sager, der har resulteret i udtalelser fra både Sikkerhedsstyrelsen og Søfartsstyrelsen, hvor det blev præciseret, at ansvaret for CE-mærkningen alene ligger hos den person eller virksomhed, der har importeret båden.

Denne usikkerhed skaber ofte problemer – selv myndighedernes egne beskrivelser kan virke uklare.
Søfartsstyrelsen svar vedr. manglende CE-mærkning på lystfartøj

Har du en båd uden CE-godkendelse, eller står du overfor at købe en båd i udlandet, hvor spørgsmålet om CE-mærkning er uafklaret, kan jeg hjælpe med professionel rådgivning og finde den rette løsning.

Registrering af både fra udlandet

Ved køb af en båd fra udlandet er korrekt registrering en af de mest afgørende faktorer.

  • Både over 15 meter eller over 20 BT kan registreres i det Danske Skibsregister. Dette er nødvendigt, hvis der skal optages lån i båden. Selv hvis du ikke selv skal låne, kan det blive aktuelt ved et senere salg, hvor en køber kan have behov for finansiering. Hvis båden ikke er korrekt afregistreret i udlandet, kan den ikke belånes, da panthaver ikke kan få lyst sit pant.

  • Både under 15 meter og under 20 BT kan ikke registreres i Skibsregistret, men i stedet i Personbogen. Her opstår en udfordring: Personbogen samarbejder ikke med udenlandske registre, og derfor er der ingen sikkerhed for, at båden er fri for gæld i oprindelseslandet. Selv ved registrering i Personbogen kan båden altså stadig være behæftet med gæld fra udlandet.

Det er vigtigt at være opmærksom på, at gæld følger båden – ikke ejeren. Hvis du køber en båd med uafklaret gæld, overtager du ansvaret. Muligheden for at rette krav mod sælger er ofte vanskelig, især hvis der er tale om en udenlandsk sælger eller et selskab uden væsentlige midler.

Jeg hjælper med at sikre, at alle registreringsforhold og dokumenter er i orden, så du undgår ubehagelige overraskelser og kan handle med fuld tryghed.

Moms på lystfartøjer

Spørgsmålet om betalt moms på både skaber ofte forvirring – ikke mindst på sociale medier, hvor der florerer mange misforståelser.

Tidligere var moms sjældent et tema ved privatejede både. Man gik ganske enkelt ud fra, at hvis en båd befandt sig i et EU-land som privat ejet, så var momsen også betalt. Derfor har mange bådejere i dag ikke dokumentation for dette.

Ifølge lovgivningen er det egentlige bevis for betalt moms enten:

  • den originale købsaftale fra forhandler til første ejer, eller

  • en kvittering for indbetalt moms i et EU-land.

I praksis forholder det sig dog anderledes:

  • Dansk Told og Skat anerkender, at hvis en båd har været i Danmark i en årrække, formodes momsen at være betalt. Dette er nødvendigt, da mange både med moms faktisk betalt ikke kan fremvise dokumentation.

  • Når en båd sælges af et selskab, kan momsen være indbetalt ved videresalg, men dokumentationen ligger da i selskabets interne regnskaber – ikke som en særskilt kvittering.

  • Nye både solgt af værfter eller forhandlere til private kan heller ikke handles uden moms.

Der findes ingen bestemmelser i hverken de danske momsregler eller EU’s fælles momsregler, der kræver, at bådejere skal kunne fremvise en særlig erklæring som bevis for betalt moms. Det er dog altid en fordel at kunne dokumentere sit ejerskab og – hvis muligt – momsforholdene.

Selvom moms ofte kan virke som en formalitet, bør den aldrig ignoreres. Ved sejlads i sydeuropæiske farvande ser vi desværre eksempler på, at de lokale myndigheder ikke altid håndhæver EU’s momsregler konsekvent. Og en båd kan eksempelvis være solgt af et udenlandsk selskab, som ikke har afregnet momsen korrekt. Derfor er det afgørende at være påpasselig – og her kan jeg tilbyde kompetent rådgivning, så du undgår ubehagelige overraskelser og sikrer dig en tryg handel.

Bådmagasinet om EU momsregler for fritidsbåde
Skatteministeriet udtalelse vedr. moms af fritidsfartøjer
Minbaad.dk artikel om moms fritidsfartøjer

Vigtigheden af korrekt dokumentation

Som både køber og sælger er det afgørende at have fuldstændig styr på bådens dokumentation. Mangler eller fejl kan føre til store problemer – både under og efter handlen.

Jeg sikrer, at alle nødvendige papirer er på plads, og at både køber og sælger kan gennemføre handlen trygt og uden risiko for ubehagelige overraskelser. Min opgave er at skabe gennemsigtighed og tryghed, så begge parter står stærkt – både under selve bådhandlen og efterfølgende.

Salg af båd læs mere her

Kontakt mig

Har du spørgsmål eller brug for rådgivning i forbindelse med køb eller salg af båd – i Danmark eller udlandet – er du altid velkommen til at kontakte mig for en uforpligtende samtale.

Med venlig hilsen
Jan Wulff Møller
Dansk Yacht Import

Dansk Yacht Import

VORES TELEFON ER ÅBEN
Mandag – Søndag
kl. 09:00 – 20:00
Mail: sales@yachting.dk
Telefon +45 2225 1100
Cvr: 25348230
Lyngbyhovedgade 39, 2800 Lyngby
administration & postadr.
c/o Jan Wulff Møller
kalvehavevej 29, 3250 Gilleleje
Ved fremvisning af båd kontakt telefonisk, da bådene ligger i forskellige havne.

  • Email
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Forside
  • Både til salg
    • Danmark / Sverige
    • Andre EU lande
  • Turforslag
    • The most beautiful waterway in Scandinavia and best beautiful scenery in Europe. Telemarks Canal Norway.
    • Turforslag Den Svenske Skærgård Vestsverige
    • Dalslands Kanal, Lennartfors
    • Dalslands Kanal Bengtsfors Sluse 19 &20
    • Säfle to Arvika, Vikingaleden
    • Dalsland Canal, Sweden
      • Dalslands Canal 2022 in a 56 feet big motorboat.
  • Service
    • Nyt design, renovering og ombygning
    • Bådudlejning
    • Boatcontroller
    • Presseomtale
  • Køb af båd
  • Sælg din båd
Copyright Dansk Yacht Import
Vi anvender cookies for at sikre at vi giver dig den bedst mulige oplevelse af vores website. Hvis du fortsætter med at bruge dette site vil vi antage at du er indforstået med det.