Dansk / Svensk Yacht Import

Salg og formidling af både fra 25 fod og op med diesel.

  • Forside
  • Både til salg
    • Danmark / Sverige
    • Andre EU lande
  • Turforslag
    • The most beautiful waterway in Scandinavia and best beautiful scenery in Europe. Telemarks Canal Norway.
    • Turforslag Den Svenske Skærgård Vestsverige
    • Dalslands Kanal, Lennartfors
    • Dalslands Kanal Bengtsfors Sluse 19 &20
    • Säfle to Arvika, Vikingaleden
    • Dalsland Canal, Sweden
      • Dalslands Canal 2022 in a 56 feet big motorboat.
  • Service
    • Nyt design, renovering og ombygning
    • Bådudlejning
    • Boatcontroller
    • Presseomtale
  • Køb af båd
  • Sælg din båd

Skorgenes Bahama 42

01
02
03
04
05
06
default
default
default
default
default
default
default
default
default
« ‹ of 4 › »

Søsterskib

Model: Skorgenes Bahama 42
Pris: Euro 475.000 Ca. Kr. 3.548.000
Årgang: 2025
Beliggenhed: Holland
Motor: 2 x 110 hk diesel.
Mål: L: 12.78 m B: 4.05 m D: 1.10 m.
Vægt: 12000 kg.
Tankkapacitet: 1200 liter diesel. 350 liter vand.
Sovepladser: 5
Motortimer:

Additional Features:

Skorgenes Bahama 42

Nypris Euro: 553.500 Ca. Kr. 4.135.000 Nu Euro 475.000 Ca. Kr. 3.548.000

Unikt engangstilbud!
Skorgenes Bahama 42. Bygget i 2025!

Bahama 42 er ikke, hvad man kalder konservativ; denne båd gør virkelig indtryk, når den sejler ind i havnen. Designet er hverken ekstremt eller flamboyant; det er de små detaljer, der gør den sådan. Man kan ikke helt sætte fingeren på det, men man ved, at man kigger på noget særligt.
Denne specifikke Skorgenes Bahama 42 blev specialbygget til den nuværende ejer og adskiller sig fra vores standardtilbud, især i sin teknologi.
For eksempel ønskede ejeren absolut ikke en meget hurtig yacht, men en med udseendet.

Derfor er denne Skorgenes Bahama 42 udstyret med to økonomiske og frem for alt meget støjsvage (61 dBA ved fuld gas!) 110 hk Yanmar-motorer. Dette giver båden sejlegenskaberne for et “deplacementfartøj”, der når tophastigheder på mellem 16 og 19 km/t (8.6 til 10 knob) afhængigt af forholdene. Det er dog primært en cruiser, især i betragtning af roen om bord. Desuden manøvrerer denne båd exceptionelt godt, selv uden hækpropel. Sammenlignet med andre polyester-twin-screw-både er denne Bahama 42 en fornøjelse at håndtere. 

Denne Bahama 42 har også et meget moderne og lyst interiør, rummeligt indrettet og udstyret med mange komfortable faciliteter, herunder: En rummelig salon, opdelt i to områder, direkte adgang til agterdækket via den fuldt åbne dør til, og med et af køleskabene inden for rækkevidde hvis man er gæst på agterdækket.
Agterdækket har også et soltag for dem, der stadig ønsker at nyde solen. I den langsgående del af salonen finder du dobbeltvask, komfur, HD-tv med elektrisk hejs og et generøst andet køleskab med frysefunktion under styrepladsen.
Alle skabe og skuffer er udstyret med soft-close-låse og solide hængsler, og nogle garderobeskabe har også LED-belysning. Siddende side om side på styrepladsen kan du også nyde solen takket være det enorm store elektriske skydetag!

Siddeområdet tilbyder komfort og et godt udsyn og har som en ekstra bonus en lænestol med justerbar ryglæn. Naturligvis er båden udstyret med et centralstøvsugersystem.

Forstavnen byder på en fritstående ejerkahyt med en queensize-seng, rigelig skabsplads og et ensuite badeværelse. Der er en gæstekahyt med en generøs dobbeltseng og en elektrisk justerbar lænestol. Her er der også rigelig opbevaringsplads og skabsplads, læselamper med USB-C-porte osv.
Naturligvis er der et andet rummeligt badeværelse med separat bruser og vaskemaskine/tørretumbler. Hele skibet er udstyret med LED-belysning, spotlights og andre funktioner, nogle med dæmpningsmuligheder. 

Denne Skorgenes Bahama 42 er udført i lys eg (meget af det massivt og håndlavet), med egetræsgulv indeni, teak i cockpittet og en badeplatform. Sidstnævnte har en udendørs bruser og, på babord side, trappe til bagbordsdækket. Kort sagt, denne båd er et must-see!
Under bygningen af ​​dette skib oplevede en af ​​ejerne (et par) desværre et alvorligt helbredsproblem, som resulterede i, at de ikke ville komme til at bruge båden i fremtiden.
Desværre er de tvunget til at sælge skibet uden at have haft glæde af det.

Derfor er dette en unik mulighed for at blive den nye ejer (og reelt den første ejer af denne båd)
Denne båd er tilgængelig med det samme til en nærmest utrolig pris.
Denne båd leveres med 5 års garanti!

MOTOR:
Yanmar 4JH110 2 x 110 hk diesel med faste aksler.

NAVIGATION:
Raymarine Axiom 12 Gps navigator med kortplotter og med
Fartmåler, ekkolod/fishfinder.
Raymarin radar.
Icon Vhf radio.
5G Wifi ombord.
Kompas.

ELEKTRISK UDSTYR:
Victron 120 amp. elektronisk batterilader.
Victron 3000 watt 230/12 volt inverter.
4 stk. 230 amp batterier.
Seperat strøm tilslutning til vaskemaskine og andre krævende ting.
Elektrisk gear/gas håndtag.
Bovpropel.
Trimflaps.
Elektrisk tømning af 250 liters holdingtank.
2 stk. elektriske toiletter.
Elektrisk ankerspil med rustfri anker.
Elektrisk Skyde-/foldetag over agterdækket.
Elektrisk åbning af motorluge.
Electrolux Vaskemaskine.
Central støvsuger.
Elektrisk søgelys.

RADIO & TV:
Tv med elektrisk hejs.

VARME:
Dieselfyr med udtag overalt i båden.

PANTRY:
110 liters køleskab med fryser.
Et ekstra køleskab/fryser er placeret under styrepladsen.
+ ekstra køleskab.

EKSTRA:
Denne båd er 80 mm tyk i glasfiberen under vandlinjen.
Indvendig ståhøjde er 200 cm.
Bruser på agterdæk.
Spulepumpe på dæk.
Luftdyser til frontrude.
Automatisk Brandsluknings anlæg.
Teakdæk på badeplatform.
Teakdæk på agterdæk.

INDRETNING:
Adgang til agterdækket via badeplatformen, der har en rummelig L-formet sofa og et smukt bord. Der er også et skyde-/foldetag.
Franske døre åbner ind til salonen. Et meget rummeligt salon, opdelt i to sektioner, hvoraf den ene støder op til agterdækket.
Styrepladsen er på styrbord side. Det rummelige siddeområde er på bagbord side. Forud: to badeværelser, ejerkahytten og gæstekahytten, begge med rummelige senge.
Motorrummet er godt oplyst og tilbyder rigelig opbevaringsplads til ekstraudstyr.

STAND:
Båden er ny.
Båden ligger i Holland, og prisen er med EU moms.
Vi er behjælpelige med transport til Danmark, og vi sørger selvfølgelig for, at alle retmæssige dokumenter er tilstede.
Designer: Brøl Strømsnes.
Byget: Skorgenes/Ela Fiberplast

Ovenstående oplysninger forventes at være korrekte, men kan ikke garanteres.

© Foto modtaget af samarbejdspartner.
Alle fotos er beskyttet af loven om ophavsret og må kun benyttes efter skriftlig tilladelse

Køb og salg af båd


Skal din båd sælges?
Tryghed og erfaring –
med
Jan Wulff Møller
som din bådmægler.

Køb og salg af båd

Salg af båd læs mere her

Med en livslang passion for sejlads, solid juridisk indsigt og mere end 34 års erfaring med bådsalg både i Danmark og udlandet, tilbyder jeg professionel rådgivning og tryghed i hele processen.

Jeg repræsenterer ikke kun sælger – jeg er både købers og sælgers mand. Mit mål er at sikre en gennemsigtig handel, hvor begge parter er tilfredse, og hvor jeg fortsat står til rådighed, hvis der skulle opstå udfordringer efter handlen.

For mig handler bådhandel ikke blot om at gennemføre et salg. Det handler om at sikre, at du som køber vælger den rigtige båd, og at både køber og sælger får en sikker og problemfri oplevelse.

Køb af båd

Når du køber en båd gennem Dansk Yacht Import, sikrer jeg, at hele processen forløber trygt og professionelt. Jeg sørger for, at alle nødvendige dokumenter er på plads, at prøvesejladsen udføres korrekt, og at overtagelsen sker præcis efter de vilkår, der er fastlagt i købsaftalen.

Kravene til dokumentation ved bådhandler er blevet stadig mere omfattende. Mange er ikke klar over de regler, der gælder – og manglende eller forkert dokumentation kan få alvorlige konsekvenser. Jeg oplever ofte, at både købere, sælgere og endda andre mæglere ikke kender de fulde krav til, hvilke papirer der skal følge med en båd.

Med min erfaring sikrer jeg, at du undgår faldgruberne og kan gennemføre din bådhandel med fuld tryghed.

CE-mærkning af både

Et af de vigtige områder ved køb og salg af både er CE-mærkningen.

  • Alle både, der er importeret til EU efter juni 1998, skal være CE-godkendt.

  • Efter juni 2006 skal også bådens motor(er) have CE-dokumentation.

I praksis betyder det, at både uden CE-godkendelse, som er importeret efter 2006, ofte kun kan godkendes, hvis der monteres nye motorer.

Ifølge EU-lovgivningen er det ulovligt – og strafbart – at bruge, annoncere eller sælge en lystbåd uden korrekt CE-godkendelse. Alligevel hersker der stor forvirring om, hvordan reglerne skal tolkes. Jeg har selv ført sager, der har resulteret i udtalelser fra både Sikkerhedsstyrelsen og Søfartsstyrelsen, hvor det blev præciseret, at ansvaret for CE-mærkningen alene ligger hos den person eller virksomhed, der har importeret båden.

Denne usikkerhed skaber ofte problemer – selv myndighedernes egne beskrivelser kan virke uklare.
Søfartsstyrelsen svar vedr. manglende CE-mærkning på lystfartøj

Har du en båd uden CE-godkendelse, eller står du overfor at købe en båd i udlandet, hvor spørgsmålet om CE-mærkning er uafklaret, kan jeg hjælpe med professionel rådgivning og finde den rette løsning.

Registrering af både fra udlandet

Ved køb af en båd fra udlandet er korrekt registrering en af de mest afgørende faktorer.

  • Både over 15 meter eller over 20 BT kan registreres i det Danske Skibsregister. Dette er nødvendigt, hvis der skal optages lån i båden. Selv hvis du ikke selv skal låne, kan det blive aktuelt ved et senere salg, hvor en køber kan have behov for finansiering. Hvis båden ikke er korrekt afregistreret i udlandet, kan den ikke belånes, da panthaver ikke kan få lyst sit pant.

  • Både under 15 meter og under 20 BT kan ikke registreres i Skibsregistret, men i stedet i Personbogen. Her opstår en udfordring: Personbogen samarbejder ikke med udenlandske registre, og derfor er der ingen sikkerhed for, at båden er fri for gæld i oprindelseslandet. Selv ved registrering i Personbogen kan båden altså stadig være behæftet med gæld fra udlandet.

Det er vigtigt at være opmærksom på, at gæld følger båden – ikke ejeren. Hvis du køber en båd med uafklaret gæld, overtager du ansvaret. Muligheden for at rette krav mod sælger er ofte vanskelig, især hvis der er tale om en udenlandsk sælger eller et selskab uden væsentlige midler.

Jeg hjælper med at sikre, at alle registreringsforhold og dokumenter er i orden, så du undgår ubehagelige overraskelser og kan handle med fuld tryghed.

Moms på lystfartøjer

Spørgsmålet om betalt moms på både skaber ofte forvirring – ikke mindst på sociale medier, hvor der florerer mange misforståelser.

Tidligere var moms sjældent et tema ved privatejede både. Man gik ganske enkelt ud fra, at hvis en båd befandt sig i et EU-land som privat ejet, så var momsen også betalt. Derfor har mange bådejere i dag ikke dokumentation for dette.

Ifølge lovgivningen er det egentlige bevis for betalt moms enten:

  • den originale købsaftale fra forhandler til første ejer, eller

  • en kvittering for indbetalt moms i et EU-land.

I praksis forholder det sig dog anderledes:

  • Dansk Told og Skat anerkender, at hvis en båd har været i Danmark i en årrække, formodes momsen at være betalt. Dette er nødvendigt, da mange både med moms faktisk betalt ikke kan fremvise dokumentation.

  • Når en båd sælges af et selskab, kan momsen være indbetalt ved videresalg, men dokumentationen ligger da i selskabets interne regnskaber – ikke som en særskilt kvittering.

  • Nye både solgt af værfter eller forhandlere til private kan heller ikke handles uden moms.

Der findes ingen bestemmelser i hverken de danske momsregler eller EU’s fælles momsregler, der kræver, at bådejere skal kunne fremvise en særlig erklæring som bevis for betalt moms. Det er dog altid en fordel at kunne dokumentere sit ejerskab og – hvis muligt – momsforholdene.

Selvom moms ofte kan virke som en formalitet, bør den aldrig ignoreres. Ved sejlads i sydeuropæiske farvande ser vi desværre eksempler på, at de lokale myndigheder ikke altid håndhæver EU’s momsregler konsekvent. Og en båd kan eksempelvis være solgt af et udenlandsk selskab, som ikke har afregnet momsen korrekt. Derfor er det afgørende at være påpasselig – og her kan jeg tilbyde kompetent rådgivning, så du undgår ubehagelige overraskelser og sikrer dig en tryg handel.

Bådmagasinet om EU momsregler for fritidsbåde
Skatteministeriet udtalelse vedr. moms af fritidsfartøjer
Minbaad.dk artikel om moms fritidsfartøjer

Vigtigheden af korrekt dokumentation

Som både køber og sælger er det afgørende at have fuldstændig styr på bådens dokumentation. Mangler eller fejl kan føre til store problemer – både under og efter handlen.

Jeg sikrer, at alle nødvendige papirer er på plads, og at både køber og sælger kan gennemføre handlen trygt og uden risiko for ubehagelige overraskelser. Min opgave er at skabe gennemsigtighed og tryghed, så begge parter står stærkt – både under selve bådhandlen og efterfølgende.

Salg af båd læs mere her

Kontakt mig

Har du spørgsmål eller brug for rådgivning i forbindelse med køb eller salg af båd – i Danmark eller udlandet – er du altid velkommen til at kontakte mig for en uforpligtende samtale.

Med venlig hilsen
Jan Wulff Møller
Dansk Yacht Import

Dansk Yacht Import

VORES TELEFON ER ÅBEN
Mandag – Søndag
kl. 09:00 – 20:00
Mail: sales@yachting.dk
Telefon +45 2225 1100
Cvr: 25348230
Lyngbyhovedgade 39, 2800 Lyngby
administration & postadr.
c/o Jan Wulff Møller
kalvehavevej 29, 3250 Gilleleje
Ved fremvisning af båd kontakt telefonisk, da bådene ligger i forskellige havne.

  • Email
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Forside
  • Både til salg
    • Danmark / Sverige
    • Andre EU lande
  • Turforslag
    • The most beautiful waterway in Scandinavia and best beautiful scenery in Europe. Telemarks Canal Norway.
    • Turforslag Den Svenske Skærgård Vestsverige
    • Dalslands Kanal, Lennartfors
    • Dalslands Kanal Bengtsfors Sluse 19 &20
    • Säfle to Arvika, Vikingaleden
    • Dalsland Canal, Sweden
      • Dalslands Canal 2022 in a 56 feet big motorboat.
  • Service
    • Nyt design, renovering og ombygning
    • Bådudlejning
    • Boatcontroller
    • Presseomtale
  • Køb af båd
  • Sælg din båd
Copyright Dansk Yacht Import
Vi anvender cookies for at sikre at vi giver dig den bedst mulige oplevelse af vores website. Hvis du fortsætter med at bruge dette site vil vi antage at du er indforstået med det.