Dansk / Svensk Yacht Import

Salg og formidling af både fra 25 fod og op med diesel.

  • Forside
  • Både til salg
    • Danmark / Sverige
    • Andre EU lande
  • Turforslag
    • The most beautiful waterway in Scandinavia and best beautiful scenery in Europe. Telemarks Canal Norway.
    • Turforslag Den Svenske Skærgård Vestsverige
    • Dalslands Kanal, Lennartfors
    • Dalslands Kanal Bengtsfors Sluse 19 &20
    • Säfle to Arvika, Vikingaleden
    • Dalsland Canal, Sweden
    • Dalslands Canal 2022 in a 56 feet big motorboat.
  • Service
    • Polering & Klargøring
    • Nyt indtræk
    • Båd Forsikring
    • Presseomtale
  • Køb af båd
  • Sælg deres båd

Princess 50 2004

SOLGT

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
« ‹ af 3 › »
Model: Princess 50
Pris: SOLGT
Årgang: 2004
Beliggenhed: Syd Sjælland
Motor: 2 x 675 hk diesel
Mål: L: 14.98 m. B: 4.43 m. D: 1.13 m.
Vægt: 18000 kg.
Tankkapacitet: 2045 liter diesel. 568 liter vand.
Sovepladser: 6 i 3 kahytter
Motortimer: 1242

Additional Features:

Princess 50

MOTOR: Volvo Penta D12 2×675 hk diesel.

NAVIGATION: Ny 2020 Raymarin Axiom Pro 12 RVX Gps navigator med 12 tommer farve plotter også på flybridge, ny 2020 AIS 700 Class B med splitter AIS sender og modtager, ny 2020 Raymarin Quantum 2 Q24D radar, ny 2020 Raymarin Vhf radio med Ray90 trådløs håndsæt også på flybridge, ny 2020 Raymarin autopilot også på flybridge, Raymarin combi instrument med fartmåler samt ekkolod også på flybridge, Raymarin elektronisk kompas også på flybridge, nyt 2020 instrumentbord på flybridge, nyt Raymarin bak kamera.

ELEKTRISK UDSTYR: Landstrøm med automatisk batterilader, 4 stk. nye 2021 Gel batterier a 105 amp, nye 2020 undervandslys i blå, ny 2020 Jabsco 1,7 bar trykvandspumpe til ferskvands system, elektrisk ankerspil med nyt Rochne anker, ny elektrisk tømningspumpe til holdingtank, ny tyveri alarm, ny Sidepower bovpropel, ny Sidepower stern propel, elektriske gear/gas håndtag, elektriske toiletter, lysdæmpning i salon samt agterdæk, elektrisk søgelys.

VARME: Webasto TharmoPro 90 9,1 kw dieselfyr som centralvarme med vand bygget ind over eksisterende aircondition kanaler med termostat styring til hver enhelt kahyt og salon.

PANTRY: Køleskab med frys, indbygget kombiovn, keramiske kogeplader, emhætte, nyt ekstra køleskab i salon, ny ismaskine i salon, nyt køleskab på flybridge.

TV/STEREO: Ny 2020 Fusion stereo anlæg med betjening i salon og på flybridge og med højtalere i salon, agterdæk samt flybridge. Nyt 32 tommer faldskærms tv i salon, nye faldskærms tv i owners cabin samt forkahyt.

EKSTRA: Nyt teakdæk på agterdæk, nyt teakdæk på badeplatform, nyt teakdæk på trapper til sidedæk samt flybridge, nyt teakdæk på sidedæk, nyt teakdæk på flybridge, ny heldækkende kaleche til agterdæk 2018, nyt 2021 cover til hele flybridge som er ubrugt, ny 2021 og ubrugt Bimini top til flybridge, nye hynder til agterdæk, nye hynder og styrestole til flybridge, nye solmadrasser til flybridge, nye solmadrasser til fordæk, ny madras til owners cabin, nye speciel lavede teakborde med speciel lavede bordkonsoller i rustfri til agterdæk samt flybridge, hydraulisk landgangs bro.

INDRETNING: Agterdæk med direkte udgang til stor badeplatform, fra agterdæk nem opgang til den store flybridge via integreret trappe, stor rundsidde gruppe på flybridge med bord, dobbelt styrestol samt solplads agter.
Salon med u-sofa samt 2 personers sofa og skabsplads, dobbelt styreplads samt køkken. Nem nedgang til forkahyt med dobbeltseng og eget toilet med separat bad, sidekabine med 2 enkeltsenge samt sidekabine med 2 køje senge og fælles for disse 2 kahytter toilet med separat bad.
God stuveplads under agterdæk.

STAND: Båden er i find stand med rigtig mange opdateringer og nye ting. Alt glasfiber er gennemgået og rep. hvis der har været konstateret ridser. Alle fuger er gennemgået og fuget påny, Nye propeller samt aksler i 2020.
Der er ofret rigtig mange penge på denne båd i 2020 samt 2021.

Ovenstående oplysninger forventes at være korrekte, men kan ikke garanteres.

© Foto af Jan Wulff Møller
Alle fotos er beskyttet af loven om ophavsret og må kun benyttes efter skriftlig tilladelse

 

Køb og salg af båd

Bådmægler Jan Wulff Møller

KØB AF BÅD FRA IND OG UDLAND
Med min sejlererfaring gennem hele livet, mit juridiske kendskab samt erfaring med bådsalg i over 30 år i ind og udland, vil jeg gerne tilfredsstille både køber og sælger.
Jeg er ikke bare sælgers mand, jeg er købers og sælgers mand, også efter en afsluttet bådhandel, hvis et problem skulle opstå.
Jeg bestræber mig ikke kun på at sælge jer en båd, men også sikre mig, at i vælger den rigtige.
Køb af båd
Ved køb af båd gennem Dansk Yacht Import vil jeg på bedst mulige måde sikre jer, at i får en sikker handel, at de korrekte dokumenter er tilstede, at prøvesejlads er forløbet korrekt, og overtagelsen sker på de aftalte vilkår ifølge købsaftalen.
Der er i dag større og større krav til korrekt dokumentation på både. Flere regler gør sig gældende som mange mennesker ikke er klar over, og man kan derfor komme ganske galt afsted ved ikke at have den korrekte dokumentation når man handler båd.
Eksempelvis ser jeg flere og flere tilfælde, hvor køber, sælger og sågar andre mæglere ikke er klar over, hvad der skal følge med af dokumentation når man handler båd.
CE Mærkning
En af tingene er CE mærkningen. Alle både, der er kommet ind i EU efter 6 måned 1998 skal være CE godkendt, og alle både der er kommet ind i EU efter 6 måned 2006 også skal have CE dokumentation på motorerne. Dette betyder igen efter min erfaring, at både uden CE godkendelse taget ind i EU efter 2006, kun kan CE godkendes, hvis der bliver monteret nye motorer i båden.
EU Lovgivningen siger, at det er ulovligt samt strafbart at bruge, annoncere eller sælge en lystbåd med manglende CE godkendelse, men igen er det ikke helt klart hvordan denne lovgivning skal tolkes.
Jeg har kørt en sag, som har resulteret i en skrivelse fra Sikkerhedsstyrelsen og Søfartsstyrelsen, hvor de konkluderer, at CE mærkningen kun hviler på den person eller virksomhed, som har importeret båden.
Ovenstående afstedkommer jo en del forvirring, og gør i øvrigt også Søfartsstyrelses egen hjemmesides beskrivelse af CE mærkning noget forvirrende.
Så har du en båd der mangler CE godkendelse, eller har brug for hjælp til at få afklaret CE spørgsmålet ved en handel fra udlandet, har jeg erfaring omkring dette og går gerne ind i en sag som rådgiver.
Af registrering
En anden vigtig ting ved en handel med både fra udlandet er af registrering fra det pågældende land.
Hvis båden er over 15 meter eller over 20BT kan den registreres i det Danske skibsregister. Det er nødvendigt hvis der skal optages lån i båden. Måske skal i ikke have optaget lån, men det bliver måske nødvendigt den dag i skal sælge båden, da den nye køber kan have brug for det. Og er båden ikke afregistreret korrekt, kan det ikke lade sig gøre at belåne båden, da panthaver ikke kan få lyst sit pant.
For at få båden registreret kræves der mange dokumenter med mindre båden kommer direkte fra et andet lands register hvor den skal være afmeldt korrekt. De forskellige lande har forskellige dokumenter, og det kan derfor være vanskeligt at vide hvilke dokumenter der er korrekte, hvis man ikke har erfarenhed i dette.
Hvis båden er under 15 meter og under 20BT kan den ikke registreres i det Danske Skibsregister, men derimod i Personbogen. Problemet med Personbogen er bare, at de ikke samarbejder med udenlandske registre, og derfor er der ingen sikkerhed for restgæld hvis båden kommer fra udlandet. Det betyder, at selvom båden bliver registreret i Personbogen, kan der stadig være gæld i båden fra det land hvor den er købt. Derfor er det ekstra vigtigt, at der undersøges grundigt i det pågældende land hvor båden kommer fra, og at al gæld er slettet inden man handler båden.
Bemærk, at en gæld i et lystfartøj følger lystfartøjet, så er der købt et lystfartøj med gæld, kommer du som køber til at hæfte for dette. Så kan køber jo bagefter gøre sit krav gældende over for sælger, men dette kan jo blive vaskeligt at gennemføre over for en udenlands sælger, eller hvis denne ikke ejer noget af værdi.
Moms af Lystfartøj
Mange spørger om der er betalt moms af båden. Dette er virkelig noget der er kommet frem på de sociale medier fra personer der ikke har egentligt kendskab til det.
Det er sådan, at før i tiden var det ikke interessant at spørge ind til moms hvis båden var privatejet. Nogle gange blev det påført en købsaftale, og andre gange ikke. Man gik ud fra, at når en båd var i et EU land som privat ejet, så var der også betalt moms, og derfor er der mange bådejere, der ikke har dokumentation på dette.
Den egentlige lovgivning siger, at bevis for betalt moms er enten den originale købsaftale fra forhandler til første ejer, eller en dissideret kvittering for indbetalt moms i et EU land.
I Danmark siger den Danske Told og Skat til mig, at hvis båden har været en vis årrække i Danmark, formoder de at der er betalt moms. Denne holdning har de og er nødt til at have, da der er masser af både med betalt moms, som ikke kan bevise det. Eksempelvis kan en båd være solgt af et selskab, hvor selskabet ved et videresalg har indbetalt momsen, og derfor figurerer der ikke en moms kvittering, da beviset for indbetaling af moms ligger i selskabets indtegne regnskab.
Og så kan en bådforhandler eller et bådværft jo heller ikke sælge en ny båd til en privat person uden at svare moms.
Der er ingen hjemmel i EU lovgivningen, som påviser, at myndigheder i EU kan forlange bevis for betalt moms af et lystfartøj.
Hverken de Danske momsregler eller EU`s fælles momsregler indeholder regler om, at der skal fremlægges særlige erklæringer eller lignende som dokumentation for, at der er betalt moms af et lystfartøj, men det er en rigtig god ide at kunne bevise sit ejerskab af båden.
Dermed ikke sagt, at man skal være ligeglad med moms, for båden kan jo være solgt af et selskab i udlandet, hvor selskabet ikke har opgjort dette salg, men dette er igen noget vi kan rådgive om.
Der er en del bådblade med mere der har taget emnet om moms op. Et par stykker kan læses her:
Bådmagasinet om EU momsregler for fritidsbåde
Skatteministeriet udtalelse vedr. moms af fritidsfartøjer
Minbaad.dk artikel om moms fritidsfartøjer
Ovenstående er nogle af de ting der gør det vigtigt at have styr på bådens dokumentation, og det er selvfølgelig en af de ting, som jeg kan sikre jer ved køb af båd, eller hjælper sælger med, således at sælger samt køber ikke kommer galt afsted ved en handel.
Salg af båd læs mere her
Hvis i har nogen spørgsmål til ovenstående, er i yderst velkommen til at kontakte mig.
Venligst
Jan Wulff Møller
Dansk Yacht Import

Dansk Yacht Import

VORES TELEFON ER ÅBEN
Mandag – Søndag
kl. 09:00 – 20:00
Mail: sales@yachting.dk
Telefon +45 2225 1100
Cvr: 25348230
Lyngbyhovedgade 39, 2800 Lyngby
administration & postadr.
c/o Jan Wulff Møller
kalvehavevej 29, 3250 Gilleleje
Ved fremvisning af båd kontakt telefonisk, da bådene ligger i forskellige havne.

  • Email
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Forside
  • Både til salg
    • Danmark / Sverige
    • Andre EU lande
  • Turforslag
    • The most beautiful waterway in Scandinavia and best beautiful scenery in Europe. Telemarks Canal Norway.
    • Turforslag Den Svenske Skærgård Vestsverige
    • Dalslands Kanal, Lennartfors
    • Dalslands Kanal Bengtsfors Sluse 19 &20
    • Säfle to Arvika, Vikingaleden
    • Dalsland Canal, Sweden
    • Dalslands Canal 2022 in a 56 feet big motorboat.
  • Service
    • Polering & Klargøring
    • Nyt indtræk
    • Båd Forsikring
    • Presseomtale
  • Køb af båd
  • Sælg deres båd
Copyright Dansk Yacht Import