Dansk / Svensk Yacht Import

Salg af både fra 25 fod og op med diesel.

  • Forside
  • Både til salg
    • Danmark / Sverige
    • Andre EU lande
  • Turforslag
    • The most beautiful waterway in Scandinavia and best beautiful scenery in Europe. Telemarks Canal Norway.
    • Turforslag Den Svenske Skærgård Vestsverige
    • Dalslands Kanal, Lennartfors
    • Dalslands Kanal Bengtsfors Sluse 19 &20
    • Säfle to Arvika, Vikingaleden
    • Dalsland Canal, Sweden
  • Service
    • Polering & Klargøring
    • Nyt indtræk
    • Båd Forsikring
    • Presseomtale
  • Køb af båd
    • Køb af båd
    • Køb af båd fra udlandet samt Båd Finansiering
  • Sælg deres båd

Fairline Phantom 40

SOLGT

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
« ‹ af 3 › »
Model: Fairline Phantom 40
Pris: Kr. 1.575.000 v/kurs 8.29 Pund 189.950
Årgang: 2008
Beliggenhed: Waymouth, England
Motor: 2x370 hk diesel
Mål: L: 12.53 m B: 3.95 m D: 1.00 m
Vægt: 11600 kg.
Tankkapacitet: 996 liter diesel. 450 liter vand.
Sovepladser: 4
Motortimer: 288

Additional Features:

Engine(s):
2 x 370 HP Diesel Volvo D6 370 EVC
Extras
Raymarine E80 radar/GPS/Chartplotter to lower helm
Raymarine E120 screen to flybridge
Raymarine ST6002 smart pilot, dual station
Echomax radar reflector
Digital chain counter to flybridge
Echopilot FLS platinum colour forward facing sonar
Eberspacher heating with cockpit heating outlet
Holding tank
Over all flybridge tonneau cover
Flybridge wet bar with sink and griddle
Glomax TV aerial
Mastervolt inverter
Electric quietflush toilets
Low level LED mood lighting to side decks
Standard Specification*
Cockpit
12v heavy duty weatherproof socket
Access hatch to engine room and lazarette
Aft cockpit enclosure covers
Cushioned rear seating with access to stowage locker and gas locker
Cockpit lights
Engine bay access hatch with stainless steel electro-hydraulic ram
Manual bilge pump(s)
Stainless steel framed sliding door to main saloon
Teak-laid floor throughout self-draining cockpit
Warp lockers
Cabin Accommodation
Main Saloon
Access to engine bay
Aerial and connections for television
CD/Radio
Cocktail cabinet
Cocktail table converts to dining table with additional stools
Full-height standing headroom
Halogen ceiling lights
Handrail
LCD TV
Sideboard to port with optional refrigerator or icemaker
Sofa
Electrical
All 240v, 24v and 12v circuits (where applicable) protected by circuit breakers with main electrical load control panel
Heavy duty circuit breakers
Isolating switches to all batteries
Electrical Sockets
12 Volt
Batteries – 2 x 165Ah wired in parallel supplying domestic services
Battery – 1 x 135Ah exclusively for port engine starting
Battery – 1 x 135Ah exclusively for starboard engine starting
240 Volt
Polarity check and earth leakage protection system
Power points throughout the boat (fed from shore power or generator)
Regulated charger 50amp
Shore power supply
Galley
Crockery stowage
Extractor fan
Foundations work surface with covers
Halogen ceiling lights
Integrated waste bin
Lacquered cupboard doors
Recessed 2-burner gas hob, oven and grill
Refrigerator/freezer with automatic 12v/240v changeover
Sink with hot and cold mixer tap
Teak and holly floor
Under floor stowage hold or optional freezer
Work surface lights
Worktop Options
Engine Mechanical
Access through cockpit hatch
Aerodynamically designed engine air intakes
Automatic engine bay fire extinguisher system with warnings at both helms
Automatic bilge pumps for forward bilge, engine bay and rudder bay with manual ‘on’ override
Balanced rudders
Cathodic protection
Dripless shaft seals
Electric engine bay fan(s)
Electro-hydraulic trim tabs with cathodic protection
Engine bay lights
Engine room soundproofing
Exhaust overheat warning system
High capacity emergency manual bilge pump system with changeover valves
Manganese bronze ‘P’ brackets
Manganese bronze propellers contra-rotating
Sea cocks on all inlets/outlets below waterline
Stainless steel alloy shafts
Water cooled engine exhausts with silencers and side outlets
Hull
All gel coat and glass fibre hand laid with unidirectional, biaxial and woven rovings
Coloured hull – White
Deep ‘V’ forward; 18
*Standard specificaions can vary between model numbers

Køb og salg af båd

Bådmægler Jan Wulff Møller

Med min sejlererfaring gennem hele livet, mit juridiske kendskab samt erfaring med bådsalg i over 30 år i ind og udland, vil jeg gerne tilfredsstille både køber og sælger.
Jeg er ikke bare sælgers mand, jeg er købers og sælgers mand, også efter en afsluttet bådhandel, hvis et problem skulle opstå.
Jeg bestræber mig ikke kun på at sælge jer en båd, men også sikre mig, at i vælger den rigtige.

Køb af båd:
Ved køb af båd gennem Dansk Yacht Import vil jeg på bedst mulige måde sikre jer, at i får en sikker handel, at de korrekte dokumenter er tilstede, at prøvesejllads er forløbet korrekt, og overtagelsen sker på de aftalte vilkår ifølge købsaftalen.
Der er i dag større og større krav til korrekt dokumentation på både. Flere regler gør sig gældende som mange mennesker ikke er klar over, og man kan derfor komme ganske galt afsted ved ikke at have den korrekte dokumentation når man handler båd.
Eksempelvis ser jeg flere og flere tilfælde, hvor køber, sælger og sågar andre mæglere ikke er klar over, hvad der skal følge med af dokumentation når man handler båd.
Eksempelvis er CE mærkningen en af de ting der er vigtig. Lovgivningen siger, at det er ulovligt samt strafbart at bruge, annoncere eller sælge en lystbåd med manglende CE godkendelse. Det betyder, at alle både der er kommet ind i EU efter 6 måned 1998 skal være CE godkendt, og alle både der er kommet ind i EU efter 6 måned 2006 også skal have CE dokumentation på motorerne. Dette betyder igen efter vores erfaring, at både uden CE godkendelse taget ind i EU efter 2006, kun kan CE godkendes hvis der bliver monteret nye motorer i båden.
Blot et enkelt eksempel på hvor vigtigt det er at have styr på bådens dokumentation.
Og det er selvfølgelig en af de ting vi sikrer jer ved køb af båd eller hjælper sælger med, således at sælger samt køber ikke kommer galt afsted ved en handel.

Info om hvad man må sejle med speedbådskørekort ovs:
Når jeg lægger en båd på hjemmesiden opgiver jeg de længdemål som fabrikken opgiver. Disse mål er ikke retvisende med hensyn til hvad man må sejle med eksempel et speedbådskørekort her i Danmark.
Med et speedbådskørekort eller dulighedsbevis må man sejle motorbåd op til 15 meter. Det korrekte mål i den henseende kan fås ved at lade en autoriseret opmåler udfærdige et målerbrev.
På dette målerbrev er der 2 sider. På side 1 er der opgivet et længdemål (L1) med store tal. Det er ikke det mål der tilkendegiver hvad man skal bruge af bevis for at sejle båden, men derimod det opgivne længde overalt (Overall Lenght) på side 2 som er gældende.
Bemærk, at det er kun, og kun en autoriseret af Søfartsstyrelsen opmåler, der kan udfærdige et målerbrev, ingen andre har bemyndigelse til at vurdere, hvad længde en båd har.
Både over 15 meter kræver Yachtskipperuddannelsen af 3. grad.
Jeg blander mig på ingen måde i hvad folk har af beviser til at sejle deres både, dette er helt deres egen sag.

Salg af båd:
Ønsker i at sælge, kommer jeg uforpligtende ud og vurderer jeres båd.
Ved salg gennem Dansk Yacht Import vil der blive udarbejdet salgs opstilling, fotoarbejde samt annoncering på internettet via flere website også internationalt. Ligeledes har jeg et meget stort kendskab til mæglere i andre EU lande og samarbejder med flere af dem, som ligeledes vil få jeres båd til salg og annoncere den. Således vil jeres båd blive annonceret meget bredt i hele EU.
Bemærk også at vi har over 14500 reelle følgere på Facebook som ligeledes deler vores opslag. Dette må betegne os som værende den mest sete bådmægler i Danmark.
De foto der bliver taget vil være i meget fin kvalitet og høj opløsning, da jeg mener at det er vigtigt at få et korrekt indtryk af båden når en evt. køber sidder foran skærmen derhjemme. Ligeledes vil vi tage 360 graders billeder af de både vi får til salg.
Hvis det ønskes, kan vi tilbyde video af båden inde samt ude, og optagelse med drone.
Se eksempel her:


Hør venligst nærmere hvis dette ønskes.

Når der er lavet en anvisningsaftale, som sikrer den aftale vi laver om salg, og som beskriver hvad jeg forpligtiger mig til, begynder jeg at udfærdige salgsmateriale og annoncering. Der er ingen annonceudgifter for jer, dem betaler Dansk Yacht Import.

Ved salg vil Dansk Yacht Import udarbejde slutseddel der sikrer begge parter. Skulle der efter handlen opstå nogen form for spørgsmål eller uenighed, står jeg naturligvis til rådighed.

Både der er beliggende uden for Danmark, kræver for en sikker handel en del dokumenter, det har vi 30 års erfaring med. Vi er også behjælpelig med transport til hvor det måtte ønskes.
Ønskes forsikring samarbejder vi med Velos Insurance Service, hør venligst nærmere om et rigtigt godt tilbud på forsikring.

Hvis i har nogen spørgsmål til ovenstående, er i yderst velkommen til at kontakte mig.

Med venlig hilsen
Jan Wulff Møller

Dansk Yacht Import

VORES TELEFON ER ÅBEN
Mandag – Søndag
kl. 09:00 – 20:00
Mail: sales@yachting.dk
Telefon +45 2225 1100
Cvr: 25348230
Lyngbyhovedgade 39, 2800 Lyngby
administration & postadr.
c/o Jan Wulff Møller
kalvehavevej 29, 3250 Gilleleje
Ved fremvisning af båd kontakt telefonisk, da bådene ligger i forskellige havne.

  • Email
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Forside
  • Både til salg
    • Danmark / Sverige
    • Andre EU lande
  • Turforslag
    • The most beautiful waterway in Scandinavia and best beautiful scenery in Europe. Telemarks Canal Norway.
    • Turforslag Den Svenske Skærgård Vestsverige
    • Dalslands Kanal, Lennartfors
    • Dalslands Kanal Bengtsfors Sluse 19 &20
    • Säfle to Arvika, Vikingaleden
    • Dalsland Canal, Sweden
  • Service
    • Polering & Klargøring
    • Nyt indtræk
    • Båd Forsikring
    • Presseomtale
  • Køb af båd
    • Køb af båd
    • Køb af båd fra udlandet samt Båd Finansiering
  • Sælg deres båd
Copyright Dansk Yacht Import