Dansk / Svensk Yacht Import

Salg og formidling af både fra 25 fod og op med diesel.

  • Forside
  • Både til salg
    • Danmark / Sverige
    • Andre EU lande
  • Turforslag
    • The most beautiful waterway in Scandinavia and best beautiful scenery in Europe. Telemarks Canal Norway.
    • Turforslag Den Svenske Skærgård Vestsverige
    • Dalslands Kanal, Lennartfors
    • Dalslands Kanal Bengtsfors Sluse 19 &20
    • Säfle to Arvika, Vikingaleden
    • Dalsland Canal, Sweden
      • Dalslands Canal 2022 in a 56 feet big motorboat.
  • Service
    • Nyt design, renovering og ombygning
    • Bådudlejning
    • Boatcontroller
    • Presseomtale
  • Køb af båd
  • Sælg din båd

BENITTE 95 LUKSUS YACHT

SOLGT

14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
« ‹ of 4 › »
Model: Bennetti 95
Pris: Kr. 20.500.000 v/kurs 745.50 Euro 2.750.000 inc Tax
Årgang: 2009
Beliggenhed: Barcelona, Spainien
Motor: 2x800 hk diesel
Mål: L. 28.95 m B: 6.70 m D: 2.5 m
Vægt: 156000 kg.
Tankkapacitet: 36000 liter diesel. 5.300 liter vand.
Sovepladser: 10+crew
Motortimer: 1100

Additional Features:

Engine(s):
2 x 800 HP Diesel MAN D2842-LE800
Engine Hours: 1100
Max Speed: 12 knots
Accommodation
Up to 10 guests in master cabin on main deck, VIP aft on lower deck and two twin cabins with pullman berths, also on lower deck, all ensuite.
Electric automatic saloon doors to aft deck
Large hull windows to saloon
Day head on main deck
Condaria G2E140-N538-01 air conditioning to whole boat
3 x large hot water boilers
Navigation and Electronics
Raised pilothouse design with twin navigators chairs and comprehensive commercial specification electronics
Command station to starboard of flybridge with twin repeater screens
TRAC 370 zero speed stabilizers
Siemens Simatic touchscreen onboard systems control
Bondioli y Pavesi M4MF50 €“ 50 3BP/N bow & stern thrusters
Furuno ERT-6/10N Sounder
B&G H3000 tridata
Furuno NX-700A Navtex
Blu Mf/Hf Salior System 5000
VHF Sailor RT5022
VHF Simrad RS87
3 x VHF Icom IC-M87
2 x VHF solas Saracom TW €“ 50
AIS Saab R4
ARC Globalfix 406 RBL 35 EPIRB
Thrane&Thrane Sailor FBB-500 Satphone
2 x Furuno FAR €“ 2117 Radar
Sart Serpe €“ IESM Kannard rescuer
2 x Furuno Gp €“ 150 GPS
2 x Furuno €“ transas ES-4 transas WF39 Plotters
Anchtuz STD-22/110-233 giroscope
2 x Anchutz NP 60 Autopilot
Mitsubishi €“ pelco DX-tl 4509 Cctv
Computer Hp Touch smart 310
Computer Hp Pavilion
Samsung Sync Master 22666 BW PC Screen
Printer Hp Officejet 6310
Electrical Systems
2 x Kohler 33 kW generators (1100h & 1100h @ May 2018)
1 x Kohler 11 kW generator (250h @ May 2018)
4 x Victron SKYLLA €“ TG 24v €“ 100 Amp Chargers
3 x Victron Quatro 24/5000/120 Converters
12 x Masterball 2V €“ 1643 A Batteries
Entertainment Equipment
Seatel Sat Antenna
Home entertainment REVOX-Kaleidoscape Saloon
Panasonic 50″ TV to saloon
Loewe TV Owners cabin
Loewe TV VIP cabin
Loewe 20″ TV to guest cabins
Loewe 20″ TV Crew and Captain cabins
Galley and Laundry
2 x Siemens Microwaves €“ Galley and Crew
Nespresso Coffee Machine
Large Siemens Fridge
Large Siemens Freezer
Siemens Oven (wide)
Siemens full size Dishwasher
SYP Extractor Fan
Siemens Ceramic Hob (wide)
Fraivin Wine Cooler
Siemens Fridge €“ Crew Area
Siemens Freezer €“ Crew Area
MacFran Ice Maker Fry
Siemens Fridge Fly
Siemens Washing Machine
Siemens Drying Machine
Deck and Tenders
Teak decking to all exterior spaces
Besenzoni Bes 2528 €“ 600 kgs Crane
High bulwark around lower deck
Besenzoni 300kgs Paserelle
2 x Maxwell 4500 Stainless steel anchor winches with capstans
2 x Maxwell electric aft mooring capstans VC 3000
Large hard top to flybridge
Transom gate
Port & starboard side boarding gates with hydraulic side ladder & platforms
Tender Novurania 430 DL 7-pax Tender
Jetski Yamaha F50 FETL-EFI 50cv €“ 4T engine
Safety Equipment
Fire Extinguisher System
Motobomba Lombardini
2 x Fire hoses
Siemens Switchboard
Siemens Digital Alarm Panel
Additional Information
2 x water makers
Forward facing seating on the bow & free standing sun loungers
Large sunbathing pad to aft of flybridge
Flybrige bar unit to port incorporating fridge, freezer, sink and grill
Deck wask system
Covers

Køb og salg af båd


Skal din båd sælges?
Tryghed og erfaring –
med
Jan Wulff Møller
som din bådmægler.

Køb og salg af båd

Salg af båd læs mere her

Med en livslang passion for sejlads, solid juridisk indsigt og mere end 34 års erfaring med bådsalg både i Danmark og udlandet, tilbyder jeg professionel rådgivning og tryghed i hele processen.

Jeg repræsenterer ikke kun sælger – jeg er både købers og sælgers mand. Mit mål er at sikre en gennemsigtig handel, hvor begge parter er tilfredse, og hvor jeg fortsat står til rådighed, hvis der skulle opstå udfordringer efter handlen.

For mig handler bådhandel ikke blot om at gennemføre et salg. Det handler om at sikre, at du som køber vælger den rigtige båd, og at både køber og sælger får en sikker og problemfri oplevelse.

Køb af båd

Når du køber en båd gennem Dansk Yacht Import, sikrer jeg, at hele processen forløber trygt og professionelt. Jeg sørger for, at alle nødvendige dokumenter er på plads, at prøvesejladsen udføres korrekt, og at overtagelsen sker præcis efter de vilkår, der er fastlagt i købsaftalen.

Kravene til dokumentation ved bådhandler er blevet stadig mere omfattende. Mange er ikke klar over de regler, der gælder – og manglende eller forkert dokumentation kan få alvorlige konsekvenser. Jeg oplever ofte, at både købere, sælgere og endda andre mæglere ikke kender de fulde krav til, hvilke papirer der skal følge med en båd.

Med min erfaring sikrer jeg, at du undgår faldgruberne og kan gennemføre din bådhandel med fuld tryghed.

CE-mærkning af både

Et af de vigtige områder ved køb og salg af både er CE-mærkningen.

  • Alle både, der er importeret til EU efter juni 1998, skal være CE-godkendt.

  • Efter juni 2006 skal også bådens motor(er) have CE-dokumentation.

I praksis betyder det, at både uden CE-godkendelse, som er importeret efter 2006, ofte kun kan godkendes, hvis der monteres nye motorer.

Ifølge EU-lovgivningen er det ulovligt – og strafbart – at bruge, annoncere eller sælge en lystbåd uden korrekt CE-godkendelse. Alligevel hersker der stor forvirring om, hvordan reglerne skal tolkes. Jeg har selv ført sager, der har resulteret i udtalelser fra både Sikkerhedsstyrelsen og Søfartsstyrelsen, hvor det blev præciseret, at ansvaret for CE-mærkningen alene ligger hos den person eller virksomhed, der har importeret båden.

Denne usikkerhed skaber ofte problemer – selv myndighedernes egne beskrivelser kan virke uklare.
Søfartsstyrelsen svar vedr. manglende CE-mærkning på lystfartøj

Har du en båd uden CE-godkendelse, eller står du overfor at købe en båd i udlandet, hvor spørgsmålet om CE-mærkning er uafklaret, kan jeg hjælpe med professionel rådgivning og finde den rette løsning.

Registrering af både fra udlandet

Ved køb af en båd fra udlandet er korrekt registrering en af de mest afgørende faktorer.

  • Både over 15 meter eller over 20 BT kan registreres i det Danske Skibsregister. Dette er nødvendigt, hvis der skal optages lån i båden. Selv hvis du ikke selv skal låne, kan det blive aktuelt ved et senere salg, hvor en køber kan have behov for finansiering. Hvis båden ikke er korrekt afregistreret i udlandet, kan den ikke belånes, da panthaver ikke kan få lyst sit pant.

  • Både under 15 meter og under 20 BT kan ikke registreres i Skibsregistret, men i stedet i Personbogen. Her opstår en udfordring: Personbogen samarbejder ikke med udenlandske registre, og derfor er der ingen sikkerhed for, at båden er fri for gæld i oprindelseslandet. Selv ved registrering i Personbogen kan båden altså stadig være behæftet med gæld fra udlandet.

Det er vigtigt at være opmærksom på, at gæld følger båden – ikke ejeren. Hvis du køber en båd med uafklaret gæld, overtager du ansvaret. Muligheden for at rette krav mod sælger er ofte vanskelig, især hvis der er tale om en udenlandsk sælger eller et selskab uden væsentlige midler.

Jeg hjælper med at sikre, at alle registreringsforhold og dokumenter er i orden, så du undgår ubehagelige overraskelser og kan handle med fuld tryghed.

Moms på lystfartøjer

Spørgsmålet om betalt moms på både skaber ofte forvirring – ikke mindst på sociale medier, hvor der florerer mange misforståelser.

Tidligere var moms sjældent et tema ved privatejede både. Man gik ganske enkelt ud fra, at hvis en båd befandt sig i et EU-land som privat ejet, så var momsen også betalt. Derfor har mange bådejere i dag ikke dokumentation for dette.

Ifølge lovgivningen er det egentlige bevis for betalt moms enten:

  • den originale købsaftale fra forhandler til første ejer, eller

  • en kvittering for indbetalt moms i et EU-land.

I praksis forholder det sig dog anderledes:

  • Dansk Told og Skat anerkender, at hvis en båd har været i Danmark i en årrække, formodes momsen at være betalt. Dette er nødvendigt, da mange både med moms faktisk betalt ikke kan fremvise dokumentation.

  • Når en båd sælges af et selskab, kan momsen være indbetalt ved videresalg, men dokumentationen ligger da i selskabets interne regnskaber – ikke som en særskilt kvittering.

  • Nye både solgt af værfter eller forhandlere til private kan heller ikke handles uden moms.

Der findes ingen bestemmelser i hverken de danske momsregler eller EU’s fælles momsregler, der kræver, at bådejere skal kunne fremvise en særlig erklæring som bevis for betalt moms. Det er dog altid en fordel at kunne dokumentere sit ejerskab og – hvis muligt – momsforholdene.

Selvom moms ofte kan virke som en formalitet, bør den aldrig ignoreres. Ved sejlads i sydeuropæiske farvande ser vi desværre eksempler på, at de lokale myndigheder ikke altid håndhæver EU’s momsregler konsekvent. Og en båd kan eksempelvis være solgt af et udenlandsk selskab, som ikke har afregnet momsen korrekt. Derfor er det afgørende at være påpasselig – og her kan jeg tilbyde kompetent rådgivning, så du undgår ubehagelige overraskelser og sikrer dig en tryg handel.

Bådmagasinet om EU momsregler for fritidsbåde
Skatteministeriet udtalelse vedr. moms af fritidsfartøjer
Minbaad.dk artikel om moms fritidsfartøjer

Vigtigheden af korrekt dokumentation

Som både køber og sælger er det afgørende at have fuldstændig styr på bådens dokumentation. Mangler eller fejl kan føre til store problemer – både under og efter handlen.

Jeg sikrer, at alle nødvendige papirer er på plads, og at både køber og sælger kan gennemføre handlen trygt og uden risiko for ubehagelige overraskelser. Min opgave er at skabe gennemsigtighed og tryghed, så begge parter står stærkt – både under selve bådhandlen og efterfølgende.

Salg af båd læs mere her

Kontakt mig

Har du spørgsmål eller brug for rådgivning i forbindelse med køb eller salg af båd – i Danmark eller udlandet – er du altid velkommen til at kontakte mig for en uforpligtende samtale.

Med venlig hilsen
Jan Wulff Møller
Dansk Yacht Import

Dansk Yacht Import

VORES TELEFON ER ÅBEN
Mandag – Søndag
kl. 09:00 – 20:00
Mail: sales@yachting.dk
Telefon +45 2225 1100
Cvr: 25348230
Lyngbyhovedgade 39, 2800 Lyngby
administration & postadr.
c/o Jan Wulff Møller
kalvehavevej 29, 3250 Gilleleje
Ved fremvisning af båd kontakt telefonisk, da bådene ligger i forskellige havne.

  • Email
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Forside
  • Både til salg
    • Danmark / Sverige
    • Andre EU lande
  • Turforslag
    • The most beautiful waterway in Scandinavia and best beautiful scenery in Europe. Telemarks Canal Norway.
    • Turforslag Den Svenske Skærgård Vestsverige
    • Dalslands Kanal, Lennartfors
    • Dalslands Kanal Bengtsfors Sluse 19 &20
    • Säfle to Arvika, Vikingaleden
    • Dalsland Canal, Sweden
      • Dalslands Canal 2022 in a 56 feet big motorboat.
  • Service
    • Nyt design, renovering og ombygning
    • Bådudlejning
    • Boatcontroller
    • Presseomtale
  • Køb af båd
  • Sælg din båd
Copyright Dansk Yacht Import
Vi anvender cookies for at sikre at vi giver dig den bedst mulige oplevelse af vores website. Hvis du fortsætter med at bruge dette site vil vi antage at du er indforstået med det.